„Bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych na terenie gminy Dabrowa Górnicza”
Opis przedmiotu przetargu: I. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017r., poz. 1579 z późn. zm.) zwanej dalej „ustawą Pzp”, o wartości zamówienia poniżej 221.000,00 EUR. II. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Szczegółowy zakres prac dotyczący sygnalizacji świetlnych ujętych do wykonywania w cenie ryczałtowej: 1.1. Wykaz sygnalizacji (w ujęciu : lokalizacja/ rodzaj sygnalizacji/ detekcja/ sterownik): - ul. Legionów Polskich z ul. Czapińskiego/ Sygnalizacja świetlna wzbudzana skrzyżowanie ulic/ Przyciski dla pieszych/ASR. - ul. Ludowa/ Sygnalizacja świetlna wzbudzana – przejście dla pieszych/ Przyciski dla pieszych/ ASR. - ul. Al. Róż z ul. Legionów Polskich/ Sygnalizacja świetlna akomodacyjna, wideodetekcyjna na skrzyżowaniu ulic/ Przyciski dla pieszych, wideodetekcja/ MSR. - ul. Wojska Polskiego z ul. Królowej Jadwigi/ Sygnalizacja świetlna akomodacyjna + pętle indukcyjne na skrzyżowaniu ulic/ Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne/ ASR. - ul. Królowej Jadwigi z ul. Majakowskiego i ul. Poniatowskiego/ Sygnalizacja świetlna akomodacyjna na skrzyżowaniu ulic skoordynowana z sygnalizacją świetlną/ Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne/ ASR. - ul. Piłsudskiego z ul. Gwardii Ludowej i ul. Sadową/ Sygnalizacja świetlna akomodacyjna na skrzyżowaniu ulic/ Przyciski dla pieszych/ pętle indukcyjne/ ASR. - ul. Piłsudskiego z ul. Tworzeń/ Sygnalizacja świetlna akomodacyjna na skrzyżowaniu ulic/ Przyciski dla pieszych, pętle indukcyjne/ ASR. - ul. Armii Krajowej z ul. Dworcową / Sygnalizacja świetlna akomodacyjna na skrzyżowaniu ulic/ Przyciski dla pieszych, pętle indukcyjne/ MSR-SYNCHRO 2. - ul. Katowicka (DK-94) w rejonie Mikrohuty/ Sygnalizacja świetlna akomodacyjna na skrzyżowaniu ulic/ Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne/ ASR. - ul. Katowicka (DK-94) z ul. 11 Listopada/ Sygnalizacja świetlna akomodacyjna wideodetekcyjna na skrzyżowaniu ulic/ Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne/ASR. - ul. Legionów Polskich z ul. Jaworową/ Sygnalizacja świetlna akomodacyjna na skrzyżowaniu ulic/ Przyciski dla pieszych, pętle indukcyjne/ ASR. - ul. Legionów Polskich z ul. Górniczą/ Sygnalizacja świetlna akomodacyjna wideo, detekcja na skrzyżowaniu ulic/ ------------/ MSR. - (DK-1) ul. Kusocińskiego/ Sygnalizacja świetlna wzbudzana na skrzyżowaniu ulic/ Przyciski dla pieszych, pętle indukcyjne/ MSR. - ul. Katowicka (DK-94) z ul. Zakawie/ Sygnalizacja świetlna akomodacyjna wideodetekcyjna + pętle indukcyjne na skrzyżowaniu ulic/Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne, ASR. - ul. Piłsudskiego z ul. Graniczną/ Sygnalizacja świetlna akomodacyjna na skrzyżowaniu ulic skoordynowana z sygnalizacją nr 5/ Przyciski dla pieszych, pętle indukcyjne/ ASR. - ul. Idzikowskiego/ Sygnalizacja świetlna akomodacyjna wideo detekcyjna + pętle indukcyjne na skrzyżowaniu ulic/ Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne/MSR. - ul. Strzemieszycka/ Sygnalizacja świetlna akomodacyjna wideodetekcyjna + pętle indukcyjne na skrzyżowaniu ulic/Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne MSR. - ul. Kościuszki/ Sygnalizacja świetlna akomodacyjna/ Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne/ASR. - ul. Królowej Jadwigi z ul. Augustynika/ Sygnalizacja świetlna akomodacyjna/ Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne /ASR. - ul. Piłsudskiego z ul. 1000 Lecia/ Sygnalizacja świetlna akomodacyjna/ Przyciski dla pieszych, wideodetekcja, pętle indukcyjne/PEEK. - ul. DK -94 przejście dla pieszych w rejonie ul. Anna/ Sygnalizacja świetlna akomodacyjna / Przyciski dla pieszych, radary ASR. - ul. DK-1 przejście dla pieszych w rejonie ul. Krynicznej/ Sygnalizacja świetlna wzbudzana na przejściu dla pieszych/ Przyciski dla pieszych, wideodetekcja/ ASTER. - ul. Legionów Polskich/ Sygnalizacja ostrzegawcza/ ----------------------- /PULSATOR. - ul. Sobieskiego/ Sygnalizacja ostrzegawcza 2 szt./ ----------------------- /PULSATOR. - ul. Piłsudskiego/ Sygnalizacja ostrzegawcza 2 szt./ ----------------------- /PULSATOR. - ul. 11 Listopada/ Sygnalizacja ostrzegawcza/ ----------------------- /PULSATOR. - ul. Armii Krajowej/ Sygnalizacja ostrzegawcza/-----------------------/PULSATOR. - DK-1 z ul. Konstytucji/ Sygnalizacja świetlna wzbudzana na przejściu dla pieszych/Przyciski dla pieszych/ ASTER. - ul. 11 Listopada (rejon sklepu LIDL)/ Sygnalizacja świetlna akomodacyjna/ Przyciski dla pieszych, pętle indukcyjne/ASR. 1.2. W zakres prac związanych z utrzymaniem i konserwacją sygnalizacji ujętych do wykonywania w cenie ryczałtowej wchodzą: a) Utrzymanie sygnalizacji polegające na : • Codziennych objazdach wszystkich sygnalizacji świetlnych, • Sprawdzaniu poprawności działania sygnalizacji świetlnych w zakresie kontroli pracy sterownika, kontroli układów zabezpieczeń, regulacji zegara dobowego, poprawności wyświetlanych sygnałów, • Sprawdzaniu świecenia źródeł światła połączone z wymianą spalonych żarówek, halogenów oraz układów LED Ø 200 i Ø300, • Sprawdzeniu skuteczności działania detektorów dla pieszych, pętli indukcyjnych, detektorów wideo (łącznie z ich regulacją, jeżeli zachodzi taka konieczność) i innych urządzeń realizujących program sygnalizacji, • Sprawdzaniu skuteczności działania sygnalizatorów akustycznych na przejściach dla pieszych, • Sprawdzaniu stanu urządzeń sygnalizacyjnych w tym również konstrukcji wsporczych sygnalizatorów, • Czyszczeniu osprzętu sygnalizacyjnego (jeżeli zachodzi taka konieczność), • Sprawdzaniu poprawności działania monitoringu, b) Konserwacja utrzymywanych sygnalizacji świetlnych polegająca na : • Przeprowadzaniu drobnych napraw sygnalizacji, takich jak: naprawa przycisków zgłoszeniowych dla pieszych, naprawa sygnalizatorów akustycznych, naprawa mocowań sygnalizatorów, konsoli i głowic, prostowanie skrzywionych konstrukcji wsporczych sygnalizacji, głowic, wierzchołkowych, drobnych napraw sterowników do kwoty 2000 zł brutto w okresie 1 miesiąca. • Wymiana uszkodzonych listew zaciskowych w głowicach wierzchołkowych, przyziemnych, wewnątrz masztów i kolumn, • Czyszczenie styków połączeń kablowych, • Zabezpieczenie uszkodzeń wymagających użycia nowych materiałów do czasu podjęcia przez zamawiającego decyzji o wymianie, • Przeprowadzaniu drobnych napraw aparatu sterowniczego takich jak: naprawa obudowy sterowników, naprawa zamków do szaf sterowniczych, wymiana uszkodzonych modułów sterownika, wymian bezpieczników, diod i innych materiałów eksploatacyjnych sterownika – łącznie dla wszystkich sygnalizacji do kwoty 2000zł brutto w okresie 1 miesiąca, • Badaniu i dostrajaniu indukcyjności pętli indukcyjnych, • Regulacji, ustawianiu i czyszczeniu systemów wideo detekcji (kamer), • Wymianie zużytych soczewek i daszków w latarniach sygnalizacyjnych • Wykonanie pomiarów sprawdzających skuteczność ochrony przeciwporażeniowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dot. eksploatacji urządzeń elektrycznych (raz w roku do dnia 30 czerwca), • Zabezpieczeniu antykorozyjnym elementów metalowych (raz w roku do dnia 30 czerwca), • Zabezpieczeniu przyłączy, rozdzielnic i podzespołów sterownika zgodnie z instrukcją producenta, c) Utrzymanie całodobowego pogotowia sygnalizacji, rejestrującego w książce zgłoszeń zaistniałej nieprawidłowości w pracy sygnalizacji świetlnej, rodzaj usterki oraz godzinę ich usunięcia. Kopia zapisów dokonanych w książce zgłoszeń winna być przekazywana Zamawiającemu przynajmniej raz w miesiącu. d) Prowadzenie dzienników eksploatacji sygnalizacji - oddzielnie dla każdej sygnalizacji. Dzienniki należy prowadzić zgodnie z wymogami określonymi Rozporządzeniem Ministra infrastruktury z dnia 03 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (D.z, U. z 2003r. nr 220, poz. 2181 z późn. zm.). Kserokopia dziennika winna być przekazywana zamawiającemu raz w miesiącu. e) Wprowadzenie w ramach potrzeb aktualizacji plików obrazu skrzyżowań w bazie danych Systemu zdalnej kontroli i Zbierania danych SNS/ASR (w sterownikach wyposażonych w system). f) Wnioskowanie o przeprowadzenie ewentualnego remontu na podstawie bieżącej oceny stanu technicznego urządzeń sygnalizacji. g) Sprawowanie nadzoru technicznego z ramienia Zamawiającego w przypadku prowadzenia przez inne podmioty robót w sąsiedztwie urządzeń sygnalizacyjnych, w celu uniknięcia uszkodzeń lub zniszczeń. h) Udzielanie Zamawiającemu informacji umożliwiających udzielenie odpowiedzi na zapytania dot. działania sygnalizacji świetlnych objętym niniejszym zamówieniem, skierowane przez Policję, Prokuraturę, Sąd lub inne podmioty w tym także użytkowników dróg. i) W przypadku zaistnienia konieczności czasowego wyłączenia sygnalizacji (prowadzone roboty, imprezy, uroczystości) Wykonawca zobowiązany jest na żądanie zamawiającego do dokonania wyłączenia oraz ponownego załączenia przedmiotowej sygnalizacji, j) w zakresie bieżącego utrzymanie i konserwacji sygnalizacji świetlnych Wykonawca zapewni medium transmisji danych ze sterownikiem sygnalizatora wraz z jego utrzymaniem przez cały okres trwania umowy. Uwaga do pkt. 1.2.: Naprawy, o których mowa powyżej nie dotyczą uszkodzeń i awarii powstałych na skutek zdarzeń losowych, w szczególności zdarzeń drogowych, ingerencji osób trzecich, sił przyrody. 1.3. W zakres prac związanych z utrzymaniem i konserwacją systemu ważenia pojazdów w ruchu WIM – 2 stacje WIM zlokalizowane na odcinku DK-94, ujętych do wykonywania w cenie ryczałtowej wchodzą: - w zakresie bieżącego utrzymania i konserwacji WIM Wykonawca zapewni medium transmisji danych z WIM wraz z jego utrzymaniem przez cały okres trwania umowy oraz w kosztach ujmie obsługę i utrzymanie serwera danych. - w kosztach bieżącego utrzymania i konserwacji sygnalizacji WIM Wykonawca ujmie wykonanie dwa razy w roku kalibracji stacji WIM. Każdorazowo podczas konserwacji Wykonawca zobowiązany jest do wykonania następujących czynności: Fundamenty i konstrukcje • sprawdzenie występowania skruszenia lub wykruszenia fundamentu, w miejscach, w których jest to możliwe do zweryfikowania, • sprawdzenie spękania betonu, w miejscach, w których jest to możliwe do zweryfikowania, W zakresie konserwacji konstrukcji Wykonawca zobowiązany jest do: • Zweryfikowania integralności konstrukcji, w szczególności: wgnieceń, pęknięć spawów i elementów konstrukcji, zniszczeń na skutek aktów wandalizmu, wypadków drogowych lub innych, • Sprawdzenia czy występuje rdza na konstrukcji i w punktach mocowania, • Sprawdzenia czy występują poluzowania śrub konstrukcji, ewentualne poluzowania dokręcić za pomocą dedykowanych kluczy oczkowych lub innych zapewniających utrzymanie śrub i nakrętek w należytym stanie technicznym, • Sprawdzenia stanu technicznego śrub i nakrętek, uzupełnienia środka zabezpieczającego śruby – smaru, • Sprawdzenia stanu powłoki ocynku oraz stanu warstw hydroizolacyjnych w miejscach gdzie są one zastosowane. Obudowa Techniczna. Sprawdzenie stanu technicznego obudowy, w szczególności: • Drzwi, zawiasów i zamków drzwi, nasmarowanie zawiasów i zamknięcia olejem silnikowym, • Zamocowania obudowy do fundamentu/konstrukcji, • Ciągłości uszczelek i zabezpieczenie odpowiednim środkiem – preferowany olej silnikowy. Stosowanie innego środka wymaga konsultacji z Dostawcą urządzeń, • Występowania śladów wilgoci wewnątrz obudowy. Uzupełnienie środka zabezpieczającego śruby mocujące. Urządzenia wewnątrz stacji W zakresie konserwacji instalacji i urządzeń wewnątrz obudowy: • Sprawdzenie poprawności uziemienia konstrukcji stacji, wartość rezystancji powinna wynosić 10Ω, uzupełnić środek zabezpieczający połączenie przed korozją, • Sprawdzenie ciągłości połączeń wyrównawczych według wytycznych norm PN-HD60364-6, • Sprawdzenie rezystancji pętli zwarciowej według wytycznych norm PN-HD60364-6, • Sprawdzenie rezystancji izolacji kabli zasilających według wytycznych norm PN-HD60364-6, • Sprawdzenie wizualne stanu zamocowania urządzeń oraz aparatów elektrycznych i elektronicznych wraz z ich podłączeniami, • Sprawdzenie wizualne jakości kabli zasilających w obrębie stacji. Czujniki stacji WIM (czujniki piezo zamontowane w jezdni oraz czujniki wysokości) W skład konserwacji wchodzą następujące czynności: • Wizualna ocena stanu zamontowanych czujników wraz z ewentualnym uzupełnieniem ubytków, • Sprawdzenie poprawności komunikacji, • Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych, • Sprawdzenie poprawności reakcji czujnika na zmieniające się warunki, Kamery systemu ANPR oraz poglądowe. W skład konserwacji wchodzą następujące czynności: • Wizualna ocena stanu zamontowanych kamer, • Czyszczenie kamer, • Sprawdzenie poprawności komunikacji, • Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych 1.4. System osłony meteorologicznej – Drogowe Systemy Meteo (DSM) – 4 kpl. Stacji DSM składające się z czujników pomiarowych oraz tablic VMS (znaki zmiennej treści): - w zakresie bieżącego utrzymania i konserwacji DSM Wykonawca zapewni medium transmisji danych z DSM wraz z jego utrzymaniem prze cały okres trwania umowy oraz w kosztach ujmie obsługę i utrzymanie serwera danych - w kosztach bieżącego utrzymania i konserwacji DSM Wykonawca ujmie wykonanie dwa razy w roku kalibracji stacji DSM. Każdorazowo podczas konserwacji Wykonawca zobowiązany jest do wykonania następujących czynności: Fundamenty i Konstrukcje • sprawdzenie występowania skruszenia lub wykruszenia fundamentu, w miejscach, w których jest to możliwe do zweryfikowania, • sprawdzenie spękania betonu, w miejscach, w których jest to możliwe do zweryfikowania, W zakresie konserwacji konstrukcji Wykonawca zobowiązany jest do: • Zweryfikowania integralności konstrukcji w szczególności: wgnieceń, pęknięć spawów i elementów konstrukcji, zniszczeń na skutek aktów wandalizmu, wypadków i innych, • Sprawdzenia czy występuje rdza na konstrukcji i w punktach mocowania, • Sprawdzenia czy występują poluzowania śrub konstrukcji, ewentualne poluzowania dokręcić za pomocą dedykowanych kluczy oczkowych lub innych zapewniających utrzymanie śrub i nakrętek w należytym stanie technicznym, • Sprawdzenia stanu technicznego śrub i nakrętek, uzupełnienia środka zabezpieczającego śruby – smaru, • Sprawdzenia stanu powłoki ocynku oraz stanu warstw hydroizolacyjnych w miejscach gdzie są one zastosowane. Obudowa Techniczna Sprawdzenie stanu technicznego obudowy, w szczególności: • Drzwi, zawiasów i zamków drzwi, nasmarowanie zawiasów i zamknięcia olejem silnikowym, • Zamocowania obudowy do fundamentu/konstrukcji, • Ciągłości uszczelek i zabezpieczenie odpowiednim środkiem – preferowany olej silnikowy. Stosowanie innego środka wymaga konsultacji z Dostawcą urządzeń, • Występowania śladów wilgoci wewnątrz obudowy. Uzupełnienie środka zabezpieczającego śruby mocujące. Urządzenia wewnątrz stacji W zakresie konserwacji instalacji i urządzeń wewnątrz obudowy Wykonawca zobowiązany jest do: • Sprawdzenia poprawności uziemienia konstrukcji stacji, wartość rezystancji powinna wynosić 10Ω, uzupełnić środek zabezpieczający połączenie przed korozją, • Sprawdzenia ciągłości połączeń wyrównawczych według wytycznych norm PN-HD60364-6, • Sprawdzenia rezystancji pętli zwarciowej według wytycznych norm PN-HD60364-6, • Sprawdzenia rezystancji izolacji kabli zasilających według wytycznych norm PN-HD60364-6, • Sprawdzenia wizualnego stanu zamocowania urządzeń oraz aparatów elektrycznych i elektronicznych wraz z ich podłączeniami, • Sprawdzenia wizualnego jakości kabli zasilających w obrębie stacji. Czujniki meteorologiczne inteligentny, aktywny czujnik drogowy ARS31-UMB W skład konserwacji wchodzą następujące czynności: • Wizualna ocena stanu obudowy, • Sprawdzenie poprawności komunikacji, • Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych, • Sprawdzenie poprawności reakcji czujnika na zmieniające się warunki. Wymiana czujnika jest zalecana w przypadku jego znaczącego uszkodzenia mechanicznego, przy czym proces wymiany może dotyczyć samego czujnika bez koniczności demontażu zatopionej w asfalcie obudowy. Zaleca się przeprowadzić kalibrację czujnika, co najmniej raz na 3 lata oraz w sytuacji, gdy istnieje uzasadnione podejrzenie jego niepoprawnej pracy. Czujnik może zostać zdemontowany celem naprawy lub kalibracji wyłącznie przez dostawcę Drogowej Stacji Meteorologicznej. Inteligentny czujnik drogowy IRS31-UMB W skład konserwacji wchodzą: • Wizualna ocena stanu obudowy, • Sprawdzenie poprawności komunikacji, • Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych, • Sprawdzenie poprawności reakcji czujnika na zmieniające się warunki, • Sprawdzenie poprawności odczytu wysokości filmu wodnego, • Sprawdzenie poprawności współpracy z czujnikiem aktywnym ARS31-UMB (o ile występuje) Wymiana czujnika jest wymagana w przypadku jego znaczącego uszkodzenia mechanicznego, przy czym proces wymiany może dotyczyć samego czujnika bez koniczności demontażu zatopionej w asfalcie obudowy. Zaleca się przeprowadzić kalibrację czujnika, co najmniej raz na 3 lata oraz w sytuacji, gdy istnieje uzasadnione podejrzenie jego niepoprawnej pracy. Czujnik może zostać zdemontowany celem naprawy lub kalibracji wyłącznie przez dostawcę Drogowej Stacji Meteorologicznej. Kompaktowa stacja pogodowa WS600-UMB W skład konserwacji wchodzą: • Wizualna ocena stanu obudowy i czystości sprzętu, oraz ewentualne czyszczenie, jeżeli jest wymagane, • Sprawdzenie poprawności komunikacji, • Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych, • Sprawdzenie poprawności pracy czujnika temperatury i wilgotności metodą porównawcza, • Sprawdzenie poprawności reakcji czujnika wiatru na zmieniające się warunki wiatrowe (zarówno prędkości jaki i kierunku wiatru), • Sprawdzenie poprawności pracy i reakcji czujnika opadu metodą sztucznego opadu (według wytycznych producenta), • Sprawdzenie poprawności pracy wentylatora, • Wymiana stacji jest wymagana w przypadku uszkodzenia jej obudowy, a także w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w działaniu któregokolwiek z czujników. Jeżeli niemożliwe jest usunięcie lub wymiana czujnika w miejscu, cała stacja pogodowa musi zostać wysłana do producenta. Ze względu na łatwość uszkodzenia radarowego czujnika opadu, czynności konserwacyjne mogą być wykonywane wyłącznie przez dostawcę Drogowej Stacji Meteorologicznej. Czujnik widoczności VS20. W skład konserwacji wchodzą następujące czynności: • Wizualna ocena stanu obudowy, • Weryfikacja czystości soczewek i ich ewentualne czyszczenie, • Sprawdzenie poprawności komunikacji, • Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych, • Weryfikacji poprawności wskazań i reakcji czujnika na zmieniające się warunki pogodowe metodą sztucznej mgły (według wytycznych producenta) • Kalibracja pomiarów w przypadku, gdy jest to wymagane. Ze względu na wysoką czułość elementu pomiarowego na stopień zabrudzenia soczewek i ich ułożenie względem czujnika nie dopuszcza się jakiejkolwiek ingerencji w elementy czujnika. Najmniejsza ingerencja może być powodem rozkalibrowania czujnika, a nawet jego uszkodzenia, z tego względu wszystkie czynności muszą być wykonane wyłącznie przez wykwalifikowany personel. Znaki VMS dla DSP. W skład konserwacji wchodzą następujące czynności: • Wizualna ocena stanu obudowy oraz pozostałych elementów znaku VMS • Sprawdzenie poprawności komunikacji, • Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych, • Sprawdzenie poprawności wyświetlanych komunikatów. 1.5. Oznakowanie aktywne. (U-3a, U-3c, U-3d, C-9, miernik prędkości) W skład konserwacji wchodzą następujące czynności: • Wizualna ocena stanu obudowy i czystości sprzętu, oraz ewentualne czyszczenie, jeżeli jest wymagane, • Sprawdzenie poprawności wyświetlanych komunikatów, • Wymiana akumulatorów w przypadku zużycia eksploatacyjnego, • Czyszczeniu oznakowania (jeżeli zachodzi taka konieczność). 2. Naprawy i modernizacje sygnalizacji świetlnych ujętych w Wykazie sygnalizacji w pkt. 1 oraz naprawy, modernizacje i montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie gminy Dąbrowa Górnicza, nie ujęte w pkt. 1. a) Wykonawca w ramach zadania zobowiązany jest do naprawy i wyeliminowania zaistniałych usterek w pracy sygnalizacji świetlnych lub urządzeń brd, stwierdzonych na podstawie codziennych objazdów lub na zlecenie Zamawiającego, b) Wykonawca w ramach zadania zobowiązany jest do modernizacji sygnalizacji świetlnych wskazanych każdorazowo przez Zamawiającego, c) Zakres prac ujętych w pkt. 2 wykonywany będzie przez Wykonawcę wyłącznie na podstawie pisemnego zlecenia Zamawiającego, d) Zakres prac ujętych w pkt. 2 nie będzie ujęty w cenie ryczałtowej zakresu określonego w pkt. 1. e) Wykonawca podczas realizacji zakresu zadania jest zobowiązany do sporządzenia wymaganej prawem dokumentacji (np. projekt organizacji ruchu drogowego, projekt pracy sterownika) i wykonania przedmiotowych prac. 3. Wykonawca winien pozostawać w gotowości realizacyjnej na każde wezwanie Zamawiającego przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. 4. W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, wykonawca zapewni ciągłą możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w języku polskim. 3. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z: 1) Ustawą z dnia 20 czerwca 1999 Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017r. poz. 1260 z późn. zm.) 2) Ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2017r., poz. 2222 z późn. zm.) 3) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywaniu nadzoru nad tym zarządzeniem (tekst jednolity Dz.U. z 2017 Nr 784) 4) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 03 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003. Nr 220 poz. 2181 z późn. zm.) 5) Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2017 poz. 1332 z późn. zm.). 4. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej Wykonawcy powinni zapewnić ciągłość ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 0/00) lub dla walut obcych na sumę gwarancyjną w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 5. Gwarancja i rękojmia 1) Na przedmiot niniejszego zamówienia Wykonawca udzieli gwarancji jakości na okres zgodny z deklaracją ofertową licząc od daty podpisania protokołu odbioru prac. Okres gwarancji stanowi kryterium oceny ofert. 2) Na wykonane roboty Wykonawca udzieli rękojmi za wady na okres zgodny z okresem trwania gwarancji jakości. 6.Rozwiązania równoważne 1) Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny. 2) W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. 3) Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ. 5) Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert. 6. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. Zamawiający wymaga, aby osoby poniżej wymienione, skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, zatrudnione były na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 108 z późn.zm.): 1. osoby posiadające świadectwo kwalifikacji uprawniające do eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci energetycznych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. z 2003r., Nr 89, poz. 828 z pózn. zm.) lub odpowiadające im ważne kwalifikacje obowiązujące na terenie kraju, z którego pochodzi Wykonawca 2. osoby posiadające autoryzację producenta/dostawcy do obsługi i przeglądów sterowników zainstalowanych na terenie gminy Dąbrowa Górnicza tj. ASR, MSR, PEEK, ASTER, MSR-SYNCHRO 2 lub odpowiadające im uprawnienia obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi Wykonawca 3. osoby posiadających autoryzację producenta/dostawcy do obsługi i programowania systemów wideodetekcji Autoscope, Trafficon lub odpowiadające im ważne uprawnienia obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi Wykonawca 4. osoby posiadające uprawnienia do kierowania ruchem drogowym, zgodnie z Rozporządzeniem MSWIA w sprawie kierowania ruchem drogowym z dnia 6 lipca 2010 r. ( tj. Dz. U 2016, poz. 143 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi Wykonawca 5. osoby posiadające uprawnienia do pracy pod napięciem w sieciach do 1 kV, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. z 2003r., Nr 89, poz. 828 z pózn. zm) lub odpowiadające im ważne uprawnienia obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi Wykonawca.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Numer ogłoszenia: 550893-N-2018
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Adres strony internetowej (url): www.bip.dabrowa-gornicza.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
50232200-2
Dodatkowe kody CPV:
45233150-5, 45233294-6
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12/10/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 800000 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 2 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: tak Nazwa wykonawcy: „SYNCHROGOP” Marek Ciesielski Spółka Jawna - Lider Konsorcjum Email wykonawcy: synchrogop@synchrogop.pl Adres pocztowy: {Dane ukryte} Kod pocztowy: 40-611 Miejscowość: Katowice Kraj/woj.: śląskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie Nazwa wykonawcy: SPRINT S.A. - Partner Konsorcjum Email wykonawcy: olsztyn@sprint.pl Adres pocztowy: {Dane ukryte} Kod pocztowy: 10-062 Miejscowość: Olsztyn Kraj/woj.: warmińsko - mazurskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 956152.80 Oferta z najniższą ceną/kosztem 656820.00 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 956152.80 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: 1. Do sekcji IV.3): W rubryce "liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw" podano liczbę całkowitą 1 oferta, należy jednak uwzględnić, że jedno z konsorcjów składa się z dwóch firm, z których jedna należy do sektora MSiP druga zaś nie. 2. Do sekcji IV.5): W imieniu SPRINT S.A. występował Oddział Warszawa, ul. Inflancka 4, 00-189 Warszawa 3. Do sekcji IV.6): Cena wybranej oferty nie jest tożsama z wartością umowy. Zamówienie będzie udzielone do maksymalnej wartości nominalnej wynoszącej 1.050.000,00 PLN brutto. |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 550893-N-2018 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | ZP.WKD.271.4.27.2018 |
Data publikacji zamówienia: | 2018-04-25 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | 20000 ZŁ |
Szacowana wartość* | 666 666 PLN - 1 000 000 PLN |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 56% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.dabrowa-gornicza.pl |
Informacja dostępna pod: | www.bip.dabrowa-gornicza.pl |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
45233150-5 | Roboty w zakresie regulacji ruchu | |
45233294-6 | Instalowanie sygnalizacji drogowej | |
50232200-2 | Usługi w zakresie konserwacji sygnalizacji ulicznej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
„Bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych na terenie gminy Dąbrowa Górnicza” | „SYNCHROGOP” Marek Ciesielski Spółka Jawna - Lider Konsorcjum Katowice | 2018-10-28 | 478 076,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2018-10-28 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 50232200 45233150 45233294 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 2 Kwota oferty w PLN: 956 153,00 zł Minimalna złożona oferta: 656 820,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 656 820,00 zł Maksymalna złożona oferta: 956 153,00 zł | |||
„Bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych na terenie gminy Dąbrowa Górnicza” | SPRINT S.A. - Partner Konsorcjum Olsztyn | 2018-10-28 | 478 076,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2018-10-28 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 50232200 45233150 45233294 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 2 Kwota oferty w PLN: 956 153,00 zł Minimalna złożona oferta: 656 820,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 656 820,00 zł Maksymalna złożona oferta: 956 153,00 zł |