TITytułPolska-Łódź: Usługi w zakresie organizowania seminariów
NDNr dokumentu201819-2017
PDData publikacji27/05/2017
OJDz.U. S101
TWMiejscowośćŁÓDŹ
AUNazwa instytucjiWojewództwo Łódzkie
OLJęzyk oryginałuPL
HDNagłówek- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
CYKrajPL
AARodzaj instytucji3 - Władze lokalne
HAEU Institution-
DSDokument wysłany23/05/2017
DTTermin08/06/2017
NCZamówienie4 - Usługi
PRProcedura1 - Procedura otwarta
TDDokument3 - Ogłoszenie o zamówieniu
RPLegislacja5 - Unia Europejska, z udziałem krajów GPA
PCKod CPV79951000 - Usługi w zakresie organizowania seminariów
OCPierwotny kod CPV79951000 - Usługi w zakresie organizowania seminariów
RCKod NUTSDE
IAAdres internetowy (URL)www.bip.lodzkie.pl
DIPodstawa prawnaDyrektywa w sprawie zamówień publicznych (2014/24/UE)

27/05/2017    S101    - - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

Polska-Łódź: Usługi w zakresie organizowania seminariów

2017/S 101-201819

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy
Województwo Łódzkie
al. Piłsudskiego 8
Łódź
90-051
Polska
Osoba do kontaktów: Ewa Rasztemborska
E-mail: zp.info@lodzkie.pl
Kod NUTS: PL114


Adresy internetowe:

Główny adres: www.bip.lodzkie.pl

I.2)Wspólne zamówienie
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://bip.lodzkie.pl/ogloszenia/zamowienia-publiczne
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na następujący adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
al. Piłsudskiego 8
Łódź
90-051
Polska
Osoba do kontaktów: Ewa Rasztemborska
E-mail: zp.info@lodzkie.pl
Kod NUTS: PL113


Adresy internetowe:

Główny adres: https://bip.lodzkie.pl/ogloszenia/zamowienia-publiczne

I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Kompleksowe świadczenie usług organizacyjnych oraz promocyjnych w związku z udziałem Województwa Łódzkiego w targach i misjach na terenie Niemiec.

Numer referencyjny: ZP.272.44.2017
II.1.2)Główny kod CPV
79951000
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług organizacyjnych oraz promocyjnych w związku z udziałem Województwa Łódzkiego w targach i misjach na terenie Niemiec w ramach projektu „Promocja gospodarcza Województwa Łódzkiego poprzez organizację i udział w zagranicznych targach i misjach gospodarczych” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 9 do SIWZ – Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia oraz w Załączniku Nr 6 do SIWZ Projekt umowy. Kody CPV: 22462000-6, 79540000-1, 79951000-5,

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: tak
Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części
Maksymalna liczba części, które mogą zostać udzielone jednemu oferentowi: 2
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:

Misja gospodarcza branży rolniczej, owocowo-warzywnej i przetwórczej połączona z udziałem w targach rolno-spożywczych Anuga

Część nr: 1
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
79951000
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: DE
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Anuga.

II.2.4)Opis zamówienia:

Kompleksowe świadczenie usług organizacyjnych oraz promocyjnych wraz z przekazaniem autorskich prawmajątkowych w związku z udziałem Województwa Łódzkiego w targach rolno-spożywczych Anuga.

Realizacja zamówienia obejmuje 4 etapy:

1. Przygotowanie i realizacja działań promocyjnych w związku z udziałem Województwa Łódzkiego w misjigospodarczej branży rolniczej, owocowo-warzywnej

i przetwórczej połączona z udziałem w targach Anuga.

2. Organizacja udziału Województwa Łódzkiego w misji gospodarczej branży rolniczej, owocowo-warzywnej iprzetwórczej połączona z udziałem w targach Anuga

3. Usługi transportowe

4.Kompleksowa organizacja stoiska wystawienniczego na targach w tym: projekt, wykonanie, obsługa, montaż i demontaż

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 9 do SIWZ – Szczegółowy OpisPrzedmiotu Zamówienia oraz w Załączniku Nr 6 do SIWZ Projekt umowy

termin odbywania się targów to 7-11.10.2017 r., wykonanie zamówienia w terminie nie krótszym niż 60 dni przedoraz maksymalnie do 20 dni po terminie odbywania się targów / misji z zastrzeżeniem §1 ust.3-5 oraz zgodnie zpozostałymi terminami określonymi w Opisie Przedmiotu Zamówienia.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości - Nazwa: Sposób realizacji zamówienia / Waga: 60
Cena - Waga: 40
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 07/10/2017
Koniec: 11/10/2017
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: RPLD.02.02.02-10-0011/15-00.
II.2.14)Informacje dodatkowe

Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 4 500 PLN

Szczegółowe informacje dotyczące wadium zawiera SIWZ.

II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:

Udział w targach Expo Real w Monachium

Część nr: 2
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
79951000
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: DE
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Monachium.

II.2.4)Opis zamówienia:

Kompleksowe świadczenie usług organizacyjnych oraz promocyjnych wraz z przekazaniem autorskich prawmajątkowych w związku z udziałem Województwa Łódzkiego w targach rolno-spożywczych Anuga.

Realizacja zamówienia obejmuje 4 etapy:

1. Przygotowanie i realizacja działań promocyjnych w związku z udziałem Województwa Łódzkiego w targach Expo Real w Monachium.

2. Organizacja udziału Województwa Łódzkiego w targach Expo Real

3. Usługi transportowe

4.Kompleksowa organizacja stoiska wystawienniczego na targach w tym: projekt, wykonanie, obsługa, montaż i demontaż

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 9 do SIWZ – Szczegółowy OpisPrzedmiotu Zamówienia oraz w Załączniku Nr 6 do SIWZ Projekt umowy

termin odbywania się targów to 4-6.10.2017 r., wykonanie zamówienia w terminie nie krótszym niż 60 dni przedoraz maksymalnie do 20 dni po terminie odbywania się targów / misji z zastrzeżeniem §1 ust.3-5 oraz zgodnie zpozostałymi terminami określonymi w Opisie Przedmiotu Zamówienia.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości - Nazwa: Sposób realizacji zamówienia / Waga: 60
Cena - Waga: 40
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 04/10/2017
Koniec: 06/10/2017
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: RPLD.02.02.02-10-0011/15-00.
II.2.14)Informacje dodatkowe

Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 6 000 PLN

Szczegółowe informacje dotyczące wadium zawiera SIWZ.

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:

Zgodnie z art. 24. ust. 1. z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:

12) wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie został zaproszony do negocjacji lub złożenia ofert wstępnych albo ofert, lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;

13) wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo: a) o którym mowa w- art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 218-221, art. 228-230a, art.250a, art. 258 lub art. 270-309 ustawy z 6.6.1997 – Kodeks karny lub – art. 46 lub art. 48 ustawy z 25.6.2010 o sporcie, b) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z 6.6.1997 – Kodeks karny, c) skarbowe, d) o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z 15.6.2012 o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

14) wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 13;

15) wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;

16) wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub obiektywne i niedyskryminacyjne kryteria, zwane dalej „kryteriami selekcji”, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów;

17) wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

18) wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

19) wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;

20) wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;

21) wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z 28.10.2002 o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;

22) wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;

23) wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z 16.2.2007 o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Wykaz dokumentów i oświadczeń potwierdzający brak podstaw do wykluczenia znajduje się w pkt. VI.3 Ogłoszenia - informacje dodatkowe.

Podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 5 ustawy: Zamawiający wykluczy Wykonawcę w przypadkach określonych w art. 24 ust. 5 pkt.2 i 4 ustawy Pzp.

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku w przedmiotowym zakresie.

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

1.Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, terminie (nie krótszym niż 10 dni), aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie:

zdolności technicznej lub zawodowej:

a) wykazu usług wykonanych (załącznik nr 3), w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy.

Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego dokumentów, o których mowa w pkt a), zamawiający może dopuścić złożenie przez wykonawcę innych odpowiednich dokumentów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej.

b) wykazu osób (załącznik nr 4), skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

2 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

3 Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

4 Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 ustawy Pzp oraz ust.5 pkt 2 i 4.

5 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

Treść zobowiązania lub innego dokumentu, o którym mowa w pkt 3 musi określać:

1) sposób wykorzystania przez wykonawcę zasobów innego podmiotu lub podmiotów przy wykonywaniu zamówienia

2) zakres i okres udziału innego podmiotu lub podmiotów przy wykonywaniu zamówienia.

3) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

1

Zamawiający uzna, że Wykonawcy spełniają niniejszy warunek, jeżeli wykażą, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie:

a) przynajmniej 2 usługi, odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia. Powyższy warunek spełnią wykonawcy, którzy wykażą, że w wymaganym okresie:

— wykonali/zakończyli co najmniej dwie usługi polegające na kompleksowej organizacji udziału w misji gospodarczej lub targach

2

Zamawiający uzna, że Wykonawcy spełniają niniejszy warunek, jeżeli wykażą, iż dysponują lub będą dysponować zespołem (zespół ten zostanie wyznaczony do realizacji zamówienia), w skład którego wchodzić musi przynajmniej (dla każdej z Części postępowania):

a) kierownik zespołu (koordynator projektu), który musi posiadać minimum 2 lata doświadczenia w zakresie organizacji udziału w targach/misjach gospodarczych

b) minimum jedna osoba, która musi posiadać minimum 2 lata doświadczenia w zakresie prowadzenia działań promocyjnych w Internecie..

c) minimum jedna osoba, która musi posiadać minimum 2 lata doświadczenia w zakresie realizowania kampanii promocyjnych

d) minimum jedna osoba wyznaczona do obsługi technicznej podczas targów będąca do dyspozycji Zamawiającego w trakcie trwania działań promocyjnych Województwa Łódzkiego.

Jedna osoba może pełnić tylko jedną funkcję w Zespole.

III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.2.2)Warunki realizacji umowy:
III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
Procedura przyspieszona
Uzasadnienie:

Zamawiajacy unieważnił poprzednio prowadzone postępowanie (ZP.272.75.2016) w dniu 16.12.2016 r. Kolejne postępowanie zostało unieważnione w dniu 14.4.2017 r Z uwagi na termin realizacji przedmiotu zamówienia istnieje duże ryzyko niewykonania zamówienia z uwagi na konieczność zachowania terminów i procedur przewidzianych w ustawie Pzp dla postępowań o wartości przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy. Zgodnie z art.43 ust.2b. pkt.2) Zamawiający może wyznaczyć termin składania ofert krótszy niż termin określony w ust. 2, nie krótszy jednak niż 15 dni, jeżeli zachodzi pilna potrzeba udzielenia zamówienia i skrócenie terminu składania ofert jest uzasadnione.

IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: tak
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 08/06/2017
Czas lokalny: 10:00
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 06/08/2017
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 08/06/2017
Czas lokalny: 11:00
Miejsce:

Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego, 90-051 Łódź, al. Piłsudskiego 8, Biuro Podawcze na parterze.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)Informacje dodatkowe:

III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe:

Zamawiający wykluczy Wykonawcę w przypadkach określonych w art. 24 ust. 5 pkt.2 i 4 ustawy Pzp:

1) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych (art. 24 ust. 5 pkt 2 Pzp);

2) który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji, zawartą z zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-4 Pzp, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania (art. 24 ust. 5 pkt 4 Pzp);

.

Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia

A W celu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt.13-22, Wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty następujący dokument:

A.1 jednolity europejski dokument zamówienia (wg wzoru w Załączniku nr 2 do SIWZ). Informacje zawarte w ww. dokumencie będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. (Instrukcja wypełnienia dokumentu znajduje się na stronie https://www.uzp.gov.pl/

B Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, terminie (nie krótszym niż 10 dni), aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:

B.1 potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej: wykazy wskazane w pkt. III.1.3) ogłoszenia.

B.2 potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z postępowania:

a) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym wart. 24 ust. 1 pkt 13. 14 i 21 ustawy oraz. odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.

b) oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumenty potwierdzające dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności (załącznik nr 8);

c) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne, (wzór – załącznik nr 8 do SIWZ)

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.a) – składa informację z odpowiedniego rejestru albo w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp;

Dokumenty, o których mowa w pkt a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.

Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. a) zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania.

B.3 Dokument potwierdzający brak podstaw do wykluczenia na podstawie ar. 24 ust. 1 pkt. 23)

a) w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt. 23) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust.5 Ustawy składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

1. Oferta i załączniki do oferty (tj. wymagane oświadczenia i dokumenty) muszą być podpisane przez Wykonawcę. Zamawiający wymaga, aby ofertę wraz z załącznikami podpisano zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze. Jeżeli osoba/osoby podpisująca(e) ofertę działa/działają na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo musi zostać załączone do oferty w oryginale lub kopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” przez notariusza. Zalecane jest, aby podpis osoby uprawnionej/upoważnionej umożliwiał identyfikację jej imienia i nazwiska (np. będzie uzupełniony pieczątką imienną). Z treści dokumentu pełnomocnictwa winno wynikać uprawnienie do reprezentowania Wykonawcy.

2 Na ofertę składa się:

1) Formularz ofertowy przygotowany zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 2 do SIWZ wraz z formularzem cenowym (Załącznik 2b do SIWZ) oraz podziałem kosztów (Załącznik 2a do SIWZ), podpisane przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy (ceny w formularzu powinny być podane zgodnie z pkt 13 SIWZ).

2) dokumenty określone w pkt 7.1. SIWZ.

3) Wstępna koncepcja realizacji przedmiotu zamówienia podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy sporządzona zgodnie z wymaganiami zawartymi w pkt. 14.SIWZ;

3. Do oferty należy dołączyć także (jeżeli dotyczy):

w przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W przypadku wspólników spółki cywilnej nie jest wymagane składanie ww. pełnomocnictwa, gdy z załączonych do oferty dokumentów wynika umocowanie wspólnika podpisującego ofertę do reprezentowania spółki cywilnej,

Uwaga: elementy oferty wskazane w ppkt 1) i 3) stanowią elementy oferty sensu stricto i nie podlegają uzupełnieniu w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.

VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Krajowa Izba Odwoławcza
Postępu 17A
Warszawa
02-676
Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Urzad zamowien publicznych
Postępu 17A
Warszawa
02-676
Polska
VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający był zobowiązany na podstawie ustawy.

2. w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ust. Pzp zdanie drugie albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.

3. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz postanowień SIWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym UE lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej Zamawiającego.

4. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 2 i 3 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

5. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.

6. Odwołanie wnosi się do Prezesa KIO w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

7. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

8. Na orzeczenie KIO stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego, którą wnosi się za pośrednictwem Prezesa KIO w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia KIO, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z 23.11.2012 – Prawo pocztowe (Dz.U. poz. 1529) jest równoznaczne z jej wniesieniem.

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
Postępu 17A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
23/05/2017
TITytułPolska-Łódź: Usługi w zakresie organizowania seminariów
NDNr dokumentu213298-2017
PDData publikacji03/06/2017
OJDz.U. S106
TWMiejscowośćŁÓDŹ
AUNazwa instytucjiWojewództwo Łódzkie
OLJęzyk oryginałuPL
HDNagłówek- - Usługi - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta
CYKrajPL
AARodzaj instytucji3 - Władze lokalne
HAEU Institution-
DSDokument wysłany01/06/2017
DTTermin09/06/2017
NCZamówienie4 - Usługi
PRProcedura1 - Procedura otwarta
TDDokument2 - Dodatkowe informacje
RPLegislacja5 - Unia Europejska, z udziałem krajów GPA
PCKod CPV79951000 - Usługi w zakresie organizowania seminariów
OCPierwotny kod CPV79951000 - Usługi w zakresie organizowania seminariów
RCKod NUTSDE
IAAdres internetowy (URL)www.bip.lodzkie.pl

03/06/2017    S106    - - Usługi - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Łódź: Usługi w zakresie organizowania seminariów

2017/S 106-213298

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji

Usługi

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2017/S 101-201819)

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy
Województwo Łódzkie
al. Piłsudskiego 8
Łódź
90-051
Polska
Osoba do kontaktów: Ewa Rasztemborska
E-mail: zp.info@lodzkie.pl
Kod NUTS: PL114


Adresy internetowe:

Główny adres: www.bip.lodzkie.pl

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Kompleksowe świadczenie usług organizacyjnych oraz promocyjnych w związku z udziałem Województwa Łódzkiego w targach i misjach na terenie Niemiec.

Numer referencyjny: ZP.272.44.2017
II.1.2)Główny kod CPV
79951000
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług organizacyjnych oraz promocyjnych w związku z udziałem Województwa Łódzkiego w targach i misjach na terenie Niemiec w ramach projektu „Promocja gospodarcza Województwa Łódzkiego poprzez organizację i udział w zagranicznych targach i misjach gospodarczych” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 9 do SIWZ – Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia oraz w Załączniku Nr 6 do SIWZ Projekt umowy. Kody CPV: 22462000-6, 79540000-1, 79951000-5,

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
01/06/2017
VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2017/S 101-201819

Sekcja VII: Zmiany

VII.1)Informacje do zmiany lub dodania
VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu
Numer sekcji: IV.2.2
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Zamiast:
Data: 08/06/2017
Czas lokalny: 10:00
Powinno być:
Data: 09/06/2017
Czas lokalny: 10:00
Numer sekcji: IV.2.6
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Zamiast:
Data: 06/08/2017
Powinno być:
Data: 07/08/2017
Numer sekcji: IV.2.7
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Warunki otwarcia ofert
Zamiast:
Data: 08/06/2017
Czas lokalny: 11:00
Powinno być:
Data: 09/06/2017
Czas lokalny: 11:00
VII.2)Inne dodatkowe informacje:

Adres: al. Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź
woj. łódzkie
Dane kontaktowe: email: or.info@lodzkie.pl
tel: 042 6633385, 6633384
fax: 426 633 391
Termin składania wniosków lub ofert:
2017-06-08
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 20181920171
ID postępowania Zamawiającego: ZP.272.44.2017
Data publikacji zamówienia: 2017-05-27
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: TAK
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 2
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.bip.lodzkie.pl
Informacja dostępna pod: Województwo Łódzkie
al. Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź, woj. ŁÓDZKIE
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79951000-5 Usługi w zakresie organizowania seminariów