Wynik przetargu

Adres: ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: zamowienia_publiczne@dabrowa-gornicza.pl
tel: 322 956 700
fax: 32 2625032, 2956700
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 510004252-N-2019 Data Udzielenia: 2018-12-20
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Konsorcjum Firm: Lider: DROMAR Sp. z o.o.
Dąbrowa Górnicza
544 971,00
0,83
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2018-12-20
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
45233120
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
544 972,00 zł
Minimalna złożona oferta:
544 972,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
544 972,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
544 972,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 36218 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość
Zamawiający
Ogłoszenie nr 510004252-N-2019 z dnia 08-01-2019 r.
Gmina Dąbrowa Górnicza: Zagospodarowanie terenu w rejonie ulic Wybickiego, Kwiatkowskiego, Szenwalda oraz Prusa w Dąbrowie Górniczej w ramach zadania inwestycyjnego: „Rewitalizacja przestrzeni miejskich – budowa nowych miejsc parkingowych wraz z modernizacją ciągów pieszych i komunikacyjnych”. Zamówienie podobne.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Dąbrowa Górnicza, Krajowy numer identyfikacyjny 27625531200000, ul. ul. Graniczna  21, 41300   Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 322 956 700, e-mail zamowienia_publiczne@dabrowa-gornicza.pl, faks 32 2625032, 2956700.
Adres strony internetowej (url): www.bip.dabrowa-gornicza.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Zagospodarowanie terenu w rejonie ulic Wybickiego, Kwiatkowskiego, Szenwalda oraz Prusa w Dąbrowie Górniczej w ramach zadania inwestycyjnego: „Rewitalizacja przestrzeni miejskich – budowa nowych miejsc parkingowych wraz z modernizacją ciągów pieszych i komunikacyjnych”. Zamówienie podobne.

Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
ZP.WIM.271.4.103.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Zakres robót obejmuje przebudowę nawierzchni na odcinku od skrzyżowania ulicy Imielińskiego do skrzyżowania z ul. Krasickiego na wysokości budynków Bema 2,4. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna stanowiąca załącznik do zaproszenia do udziału w negocjacjach w tym: -projekt budowlano- wykonawczy, - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. - przedmiary robót. 3. Zamówienie będzie realizowane na podstawie:. 3.1. postanowień zawartych w treści przyszłej umowy, 3.2. przedmiarów robót stanowiących podstawę sporządzenia oferty, 3.3. specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, 3.4. projektu budowlanego i wykonawczego 3.5. obowiązujących przepisów i norm 3.6. treści zaproszenia do udziału w negocjacjach. 4. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z: 1. Ustawą z dnia 07.07.1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018r., poz. 1202 z późn. zm.) -Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy( Dz.U. z 2003 r. Nr 169,poz.1650 z późn. zm.). 5. Gwarancja i rękojmia 5.1. Wykonawca udzieli gwarancji jakości dla robót budowlanych i instalacyjnych oraz urządzeń i sprzętu na okres 5 lat licząc od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych. 5.2. Na wykonane roboty budowlane i instalacyjne oraz urządzenia i sprzęt Wykonawca udzieli rękojmi za wady na okres 5 lat od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych. 5.3. Pozostałe regulacje w zakresie gwarancji i rękojmi zawarte zostały w § 17 projektu umowy. 6. Rozwiązania równoważne. 1) Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny. 2) W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w dokumentacji technicznej - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. 3) Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji technicznej. 5) Zamawiający wymaga zastosowania materiałów, urządzeń lub rozwiązań technicznych o parametrach równoważnych lub wyższych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizacje robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji technicznej. 6) Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonej oferty, przy czym Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą zestawienia materiałów zamiennych w stosunku do dokumentacji technicznej (t.j. opracowanie zawierające co najmniej: katalog producenta, nazwę producenta, opis materiałów i dokumenty zawierające szczegółowe dane techniczne oraz parametry określające urządzenia i materiały). 7. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. 1) Zamawiający wymaga, aby pełen zakres rzeczowy zamówienia ujęty w przedmiarach robót realizowany był przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.). 2) Wymaganie nie dotyczy Kierowników Budowy. 3) Pozostałe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte w § 5 ust. projektu umowy. 8. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. Mając na względzie fakt, iż roboty budowlane w zakresie opisanego przedmiotu zamówienia nie wymagają dostosowania ich wykonania dla osób niepełnosprawnych nie wprowadza się zapisów regulacji w zakresie art. 29 ust 5 ustawy Pzp. " 9. Personel obcojęzyczny W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, Wykonawca zapewni ciągłą możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w języku polskim.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV:
45233120-6


Dodatkowe kody CPV:
45231300-8, 45223800-4, 45112710-5
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
21/12/2018

IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
443476.06

Waluta
pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
tak

Nazwa wykonawcy: Konsorcjum Firm: Lider: DROMAR Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Strzemieszycka 141
Kod pocztowy: 42-530
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie

Nazwa wykonawcy: Partner: PW – ETA Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Laski 111
Kod pocztowy: 41-303
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
544971.63
Oferta z najniższą ceną/kosztem 544971.63
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 544971.63
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  zamówienia z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 6  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
I. Uzasadnienie prawne: Na podstawie art. 67 ust 1 pkt 6 Ustawy zgodnie z którym, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót, zamówienia polegającego na powtórzeniu robót podobnych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. II. Uzasadnienie faktyczne: W ramach zamówienia podstawowego wykonano częściową przebudowę nawierzchni ulicy Bema. Z uwagi na bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego. zaistniała konieczność zwiększenia ilości robót polegających na przebudowie nawierzchni ulicy Bema 2,4. Możliwość zlecenia ww. robót została przewidziana na etapie wszczęcia zamówienia podstawowego w kosztorysie inwestorskim dla zamówień podobnych. Roboty objęte przedmiotem zamówienia podobnego, które przewidziane zostało w ogłoszeniu o zamówieniu (sekcja II.7. ogłoszenia nr 509821-N-2017 z dnia 2017-05-17 r.) polegają na powtórzeniu podobnych robót budowlanych i są zgodne z jego przedmiotem, a także będą realizowane w tej samej lokalizacji co obszar przewidziany w przedmiocie zamówienia podstawowego. Zakres rzeczowy zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy, zgodnie zarówno z sekcją II.7 ogłoszenia o zamówieniu, jak również pkt. 4.3. SIWZ polega „na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, co w zamówieniu podstawowym i zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego tj. w szczególności: a) przebudowie kanalizacji deszczowej b) przebudowie i rozbudowie miejsc postojowych, c) przebudowie układu ciągów pieszych oraz chodników , d) montażu wiat śmietnikowych, e) montażu elementów małej architektury, zieleń. a zatem zamówienie podobne dot. nawierzchni na ulicy Bema zawiera się w pełni w wyszczególnionym zakresie. Potwierdzenie powyższego stanowi kosztorys inwestorki do zamówienia podstawowego na prace podobne sporządzony w lipcu 2017 oraz kosztorys inwestorski na roboty podobne, co czytelnie obrazuje następujące zestawienie : Nazwa robót/Nr kosztorysu - zamówienie podstawowe/Nr CPV zamówienie podstawowe/Nr kosztorysu - zamówienie podobne /Nr CPV - zamówienie podobne : poz. 1 Nawierzchnia drogi chodników i miejsc postojowych/Poz. 2,3,4/45233120-6Roboty w zakresie budowy dróg 45233250-6 Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg/Poz.3/Roboty w zakresie budowy dróg 45233250-6 Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg, poz. 2 Kanalizacja deszczowa/Poz.2/45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów/Poz. 4/45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów poz. 3 Wiata śmietnikowa/Poz.11/45223800-4 Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji/Poz. 11/45223800-4 Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji poz. 4 Zieleń/Poz. 12/45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych/Poz. 10/45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych. Wartość zamówienia (w tym wartość zamówień podobnych) ustalona została na kwotę 3.641.322,06 zł, natomiast szacunkowa wartość robót polegających na powtórzeniu robót podobnych wynosi 443.476,06 zł netto co stanowi 12,18 % wartości szacunkowej zamówienia podstawowego (wartość procentowa zamówień podobnych ustalona została do 50 % wartości zamówienia podstawowego). Wartość zamówień podobnych została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamówienia podstawowego. Zamawiający dokonał oszacowania wartości zamówienia podobnego już na etapie postępowania podstawowego co oznacza, że dokonał określenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia podobnego już w procedurze zmierzającej do udzielenia zamówienia podstawowego. Zamawiający, zgodnie z wymogiem art. 67 ust. 1a Ustawy, wskazał w opisie przedmiotu zamówienia podstawowego (pkt.4.2.SIWZ oraz sekcji II.7 ogłoszenia o zamówieniu) zarówno ewentualny zakres robót budowlanych oraz warunki, na jakich zostaną one udzielone. Roboty budowlane, które zostaną zlecone w ramach zamówienia podobnego nie powodują zmiany charakteru zamówienia podstawowego, które swoim zakresem obejmują roboty dotyczące nawierzchni, ponadto, do ich realizacji wymagane są osoby legitymujące się uprawnieniami w specjalnościach tożsamych do wymaganych w zamówieniu podstawowym tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności : -konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń, -drogowej bez ograniczeń, -instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Zamówienie podobne zlecone zostało dotychczasowemu Wykonawcy robót tj. Konsorcjum firm: Lider DROMAR Sp. z o.o.z siedzibą Dąbrowa Górnicza 42-530; ul. Laski 111, Partner: PW – ETA Sp. z o.o. z siedzibą 41-303 Dąbrowa Górnicza, ul. Laski 111, z którym zawarto umowę o udzielenie zamówienia podstawowego w dniu 12.07.2017r. ( ogłoszenia o udzieleniu zamówienia nr 500010042-N-2017 z dnia 08-08-2017 r ) Tym samym spełnione zostały wymogi ustawowe dot. podmiotu, któremu można udzielić zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 Ustawy oraz terminu jego udzielenia, który nie może przekroczyć 3 lat od daty udzielenia zamówienia podstawowego.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych