„Budowa odwodnienia w ulicy Rudnej w Strzemieszycach Wielkich”
Opis przedmiotu przetargu: I. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2018r., poz.1986 z późn. zm.) o wartości zamówienia poniżej 5.548.000,00 EUR. II. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Zakres przedmiotu zamówienia: 1.1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie odwodnienia ulicy Rudnej w Strzemieszycach Wielkich wg dokumentacji projektowej na odcinku od istniejącego przepustu pod drogą dojazdową zlokalizowaną na działce drogowej nr 5546 przy ulicy Rudnej do wylotu do cieku Bobrek zlokalizowanego na działce nr 4923/6 o łącznej długości 186,0 m. Na cały odcinek odwodnienia terenu składają się: - budowa rowu otwartego umocnionego w dnie i na skarpach na odcinku 78,0 m zlokalizowanego na działkach nr 5545 i 5536; - budowa kanału deszczowego DN600 na odcinku 56,0 m zlokalizowanego na działkach nr 5536, 5535, 5533 i 4923/9; - budowa zbiornika retencyjnego w postaci otwartego rowu umocnionego w dnie i na skarpach o pojemności użytkowej V=31,0 m3, zlokalizowanego na działkach nr 5533 i 4923/9; - budowa kanału deszczowego DN500 na odcinku 29,0 m zlokalizowanego na działce nr 4923/9; - budowa kanału deszczowego DN400 na odcinku 18,0 m zlokalizowanego na działce nr 4923/9 i 4923/6; - budowa wylotu do cieku Bobrek zlokalizowanego na działce nr 4923/6. 2. Zakres robót budowlanych obejmuje: 2.1. Roboty przygotowawcze: - wycinka drzew, - droga montażowa na czas budowy, - roboty ziemne. 2.2. Wznoszenie obiektów budowlanych lub ich części, inżynieria lądowa i wodna: - kanalizacja deszczowa, - umocnienie skarp, rowów, ścieków. 2.3. Nasadzenie drzew. 2.4. Demontaż istniejącego wodociągu. 2.5. Wykonanie robót związanych z zaprojektowaną organizacją ruchu. 3. Lokalizacja inwestycji: Dąbrowa Górnicza ul. Rudna w Strzemieszycach Wielkich. III. Zamówienie będzie realizowane na podstawie: 1. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 2. postanowień zawartych w treści przyszłej umowy, 3. przedmiarów robót, 4. specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, 5. projektu budowlanego, wykonawczego i dokumentacji projektowej. Szczegółowy zakres robót do realizacji zawiera Dokumentacja techniczna stanowiąca załącznik nr 8 do SIWZ. IV. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z: 1. Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.), 2. Rozporządzenie Ministra Pracy I Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r .w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. z 2003r.,Nr 169, poz. 1650 z pózn. zm). V. Rozwiązania równoważne 1. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny. 2. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. 3. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ. 5. Zamawiający wymaga zastosowania materiałów, urządzeń lub rozwiązań technicznych o parametrach równoważnych lub wyższych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ. 6. Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert, przy czym Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą zestawienia materiałów zamiennych w stosunku do dokumentacji technicznej (t.j. opracowanie zawierające co najmniej: katalog producenta, nazwę producenta, opis materiałów i dokumenty zawierające szczegółowe dane techniczne oraz parametry określające urządzenia i materiały). VI. Gwarancja i rękojmia. 1. Na wykonane roboty Wykonawca udzieli gwarancji oraz rękojmi na okres nie krótszy niż 5 lat i 3 lata na nasadzenia drzew licząc od daty odbioru końcowego zadania. 2. Na wszystkie zabudowane urządzenia posiadające gwarancję producenta Wykonawca udzieli gwarancji oraz rękojmi na okres nie krótszy niż 5 lat licząc od daty odbioru końcowego zadania. VI.. Ubezpieczenia. Wykonawca powinien zapewnić ciągłość ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500. 000,00 zł lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało niniejsze ogłoszenie o zamówieniu w BZP. VIII. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. 1. Zamawiający wymaga, aby wszystkie czynności w pełnym zakresie rzeczowym wyszczególnionym w przedmiarach robót realizowane były przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.). 2. Wymaganie nie dotyczy Kierownika Budowy. 3. Pozostałe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte w § 5 ust. 6-9 projektu umowy. IX. Personel obcojęzyczny. W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, Wykonawca zapewni ciągłą możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w języku polskim. X. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. Mając na względzie fakt, że robota w zakresie opisanego przedmiotu zamówienia w pkt. 3.3. SIWZ nie wymaga konieczności dostosowania jej wykonania dla osób niepełnosprawnych (brak szczegółowych przepisów prawa regulujących te kwestie) nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 29 ust 5 ustawy Pzp.
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 510193336-N-2019 z dnia 13-09-2019 r. Gmina Dąbrowa Górnicza: „Budowa odwodnienia w ulicy Rudnej w Strzemieszycach Wielkich” OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak Numer ogłoszenia: 552484-N-2019 Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dąbrowa Górnicza, Krajowy numer identyfikacyjny 27625531200000, ul. ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 322 956 700, e-mail zamowienia_publiczne@dabrowa-gornicza.pl, faks 32 2625032, 2956700. Adres strony internetowej (url): www.bip.dabrowa-gornicza.pl I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Budowa odwodnienia w ulicy Rudnej w Strzemieszycach Wielkich” Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP.WIM.271.4.18.2019 II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: I. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2018r., poz.1986 z późn. zm.) o wartości zamówienia poniżej 5.548.000,00 EUR. II. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Zakres przedmiotu zamówienia: 1.1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie odwodnienia ulicy Rudnej w Strzemieszycach Wielkich wg dokumentacji projektowej na odcinku od istniejącego przepustu pod drogą dojazdową zlokalizowaną na działce drogowej nr 5546 przy ulicy Rudnej do wylotu do cieku Bobrek zlokalizowanego na działce nr 4923/6 o łącznej długości 186,0 m. Na cały odcinek odwodnienia terenu składają się: - budowa rowu otwartego umocnionego w dnie i na skarpach na odcinku 78,0 m zlokalizowanego na działkach nr 5545 i 5536; - budowa kanału deszczowego DN600 na odcinku 56,0 m zlokalizowanego na działkach nr 5536, 5535, 5533 i 4923/9; - budowa zbiornika retencyjnego w postaci otwartego rowu umocnionego w dnie i na skarpach o pojemności użytkowej V=31,0 m3, zlokalizowanego na działkach nr 5533 i 4923/9; - budowa kanału deszczowego DN500 na odcinku 29,0 m zlokalizowanego na działce nr 4923/9; - budowa kanału deszczowego DN400 na odcinku 18,0 m zlokalizowanego na działce nr 4923/9 i 4923/6; - budowa wylotu do cieku Bobrek zlokalizowanego na działce nr 4923/6. 2. Zakres robót budowlanych obejmuje: 2.1. Roboty przygotowawcze: - wycinka drzew, - droga montażowa na czas budowy, - roboty ziemne. 2.2. Wznoszenie obiektów budowlanych lub ich części, inżynieria lądowa i wodna: - kanalizacja deszczowa, - umocnienie skarp, rowów, ścieków. 2.3. Nasadzenie drzew. 2.4. Demontaż istniejącego wodociągu. 2.5. Wykonanie robót związanych z zaprojektowaną organizacją ruchu. 3. Lokalizacja inwestycji: Dąbrowa Górnicza ul. Rudna w Strzemieszycach Wielkich. III. Zamówienie będzie realizowane na podstawie: 1. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 2. postanowień zawartych w treści przyszłej umowy, 3. przedmiarów robót, 4. specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, 5. projektu budowlanego, wykonawczego i dokumentacji projektowej. Szczegółowy zakres robót do realizacji zawiera Dokumentacja techniczna stanowiąca załącznik nr 8 do SIWZ. IV. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z: 1. Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.), 2. Rozporządzenie Ministra Pracy I Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r .w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. z 2003r.,Nr 169, poz. 1650 z pózn. zm). V. Rozwiązania równoważne 1. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny. 2. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. 3. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ. 5. Zamawiający wymaga zastosowania materiałów, urządzeń lub rozwiązań technicznych o parametrach równoważnych lub wyższych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ. 6. Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert, przy czym Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą zestawienia materiałów zamiennych w stosunku do dokumentacji technicznej (t.j. opracowanie zawierające co najmniej: katalog producenta, nazwę producenta, opis materiałów i dokumenty zawierające szczegółowe dane techniczne oraz parametry określające urządzenia i materiały). VI. Gwarancja i rękojmia. 1. Na wykonane roboty Wykonawca udzieli gwarancji oraz rękojmi na okres nie krótszy niż 5 lat i 3 lata na nasadzenia drzew licząc od daty odbioru końcowego zadania. 2. Na wszystkie zabudowane urządzenia posiadające gwarancję producenta Wykonawca udzieli gwarancji oraz rękojmi na okres nie krótszy niż 5 lat licząc od daty odbioru końcowego zadania. VI.. Ubezpieczenia. Wykonawca powinien zapewnić ciągłość ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500. 000,00 zł lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało niniejsze ogłoszenie o zamówieniu w BZP. VIII. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. 1. Zamawiający wymaga, aby wszystkie czynności w pełnym zakresie rzeczowym wyszczególnionym w przedmiarach robót realizowane były przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.). 2. Wymaganie nie dotyczy Kierownika Budowy. 3. Pozostałe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte w § 5 ust. 6-9 projektu umowy. IX. Personel obcojęzyczny. W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, Wykonawca zapewni ciągłą możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w języku polskim. X. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. Mając na względzie fakt, że robota w zakresie opisanego przedmiotu zamówienia w pkt. 3.3. SIWZ nie wymaga konieczności dostosowania jej wykonania dla osób niepełnosprawnych (brak szczegółowych przepisów prawa regulujących te kwestie) nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 29 ust 5 ustawy Pzp II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 45200000-8 Dodatkowe kody CPV: 45100000-8, 45230000-8 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Przetarg nieograniczony III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 552484-N-2019 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | ZP.WIM.271.4.18.2019 |
Data publikacji zamówienia: | 2019-05-27 |
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 90 dni |
Wadium: | 10000 ZŁ |
Szacowana wartość* | 333 333 PLN - 500 000 PLN |
Oferty uzupełniające: | TAK |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.dabrowa-gornicza.pl |
Informacja dostępna pod: | www.bip.dabrowa-gornicza.pl |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
45200000-9 | Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
„Budowa odwodnienia w ulicy Rudnej w Strzemieszycach Wielkich” | ARSEM Marcin Piaszczak - Lider Konsorcjum 40-466 | 2019-08-12 | 428 240,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2019-08-12 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 45200000-8 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 428 241,00 zł Minimalna złożona oferta: 428 241,00 zł Ilość złożonych ofert: 4 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 3 Minimalna złożona oferta: 428 241,00 zł Maksymalna złożona oferta: 883 615,00 zł |