TI Tytuł Polska-Gniezno: Elektryczność
ND Nr dokumentu 280059-2015
PD Data publikacji 08/08/2015
OJ Dz.U. S 152
TW Miejscowość GNIEZNO
AU Nazwa instytucji Gmina Miasto Gniezno
OL Język oryginału PL
HD Nagłówek - - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
CY Kraj PL
AA Rodzaj instytucji 3 - Władze lokalne
HA EU Institution -
DS Dokument wysłany 03/08/2015
DT Termin 14/09/2015
NC Zamówienie 2 - Dostawy
PR Procedura 1 - Procedura otwarta
TD Dokument 3 - Ogłoszenie o zamówieniu
RP Legislacja 4 - Unia Europejska
TY Rodzaj oferty 1 - Oferta całościowa
AC Kryteria udzielenia zamówienia 1 - Najniższa cena
PC Kod CPV 09310000 - Elektryczność
OC Pierwotny kod CPV 09310000 - Elektryczność
IA Adres internetowy (URL) www.Gniezno.eu
DI Podstawa prawna Dyrektywa klasyczna (2004/18/WE)

08/08/2015    S152    - - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

Polska-Gniezno: Elektryczność

2015/S 152-280059

Ogłoszenie o zamówieniu

Dostawy

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Gmina Miasto Gniezno
ul. Lecha 6
Osoba do kontaktów: Iwona Gross-Lewandowska
62-200 Gniezno
POLSKA
Tel.: +48 614260414
E-mail: zamowienia@gniezno.eu
Faks: +48 614261687

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.Gniezno.eu

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Gnieźnie
ul. Lecha 6, pok. nr 44/45
Osoba do kontaktów: Mariusz Aleksiewicz
62-200 Gniezno
POLSKA
Tel.: +48 614260471
E-mail: mariusz.aleksiewicz@gniezno.eu
Faks: +48 614260429
Adres internetowy: www.Gniezno.eu

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Gnieźnie
ul. Lecha 6, pok. nr 44/45
Osoba do kontaktów: Mariusz Aleksiewicz
62-200 Gniezno
POLSKA
Tel.: +48 614260471
E-mail: mariusz.aleksiewicz@gniezno.eu
Faks: +48 614260429
Adres internetowy: http://umgniezno.bip4.e-zeto.eu/

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Urząd Miejski w Gnieźnie
ul. Lecha 6, Biuro Obsługi Interesanta
62-200 Gniezno
POLSKA
Adres internetowy: http://umgniezno.bip4.e-zeto.eu/

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: tak

Gnieźnieński Ośrodek Sportu i Rekreacji
ul. Jolenty 5
62-200 Gniezno
POLSKA

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Zakup energii elektrycznej na lata 2016–2017.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Dostawy
Kupno
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Miasto Gniezno.
Kod NUTS
II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
2. Przedmiot zamówienia
2.1 Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup energii elektrycznej na rok 2016 oraz rok 2017 do obiektów wskazanych przez zamawiającego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne.
2.2 Szacunkowe roczne zapotrzebowanie energii elektrycznej wynosi:
a) W roku 2016: 4.223.315,00 kWh, w tym:
— Dla obiektów oświetlenia ulicznego w taryfie C11o: 3.000.554,00kWh
— Dla pozostałych obiektów, tj. oświetlenia placów, skwerów, iluminacji, budynku Urzędu Miejskiego w Gnieźnie, obiektów Gnieźnieńskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji (w tym m.in. Basen, oświetlenie stadionu żużlowego, boiska ORLIK) i inne w taryfie C11, C12, C22, RC, RS: 1.222.761,00 kWh
b) W roku 2017: 4.223.315,00 kWh, w tym:
— Dla obiektów oświetlenia ulicznego w taryfie C11o: 3.000.554 kWh
— Dla pozostałych obiektów, tj. oświetlenia placów, skwerów, iluminacji, budynku Urzędu Miejskiego w Gnieźnie, obiektów Gnieźnieńskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji (w tym m.in. Basen, oświetlenie stadionu żużlowego, boiska ORLIK) i inne w taryfie C11, C12, C22, RC, RS: 1.222.761,00 kWh
Obiekty, dla których oszacowano zużycie energii elektrycznej zestawione zostały w załączniku nr 1 do siwz, dalej OPZ.
2.3 Zamówienie obejmuje również wykonanie czynności wynikających z pełnomocnictwa, stanowiącego zał. nr 2 do wzorów umowy (załącznik nr 6.1 i 6.2), w szczególności zamawiający zobowiązuje wykonawcę do:
a) wypowiadania wskazanych przez zamawiającego umów kompleksowych,
b) występowania do OSD ENEA Operator sp. z o.o. o zawarcie umów na dystrybucję energii elektrycznej. Umowy te będzie zawierał zamawiający,
c) zgłoszenia OSD ENEA Operator sp. z o.o. do realizacji zawartej z wykonawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz do
d) składania niezbędnych dla realizacji zamówienia oświadczeń woli w imieniu zamawiającego.
2.4 Zamawiający wymaga, aby całość dostaw energii była wykonana wyłącznie przez wykonawcę. Stosowne oświadczenie należy złożyć zgodnie z załącznikiem nr 5 do siwz.
2.5 Wspólny Słownik zamówień CPV: 09310000 – elektryczność
2.6 Informacja dotycząca składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
2.7 Informacja dotycząca udzielenia zamówienia uzupełniającego.
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
a) Przedmiot zamówienia obejmuje punkty poboru energii, dla których zamawiający posiada:
— Rozdzielone umowy na sprzedaż energii elektrycznej oraz dystrybucję energii elektrycznej. Obejmują one punkty poboru energii wskazane w tabelach 1.1, 1.3 i 1.5 OPZ (załącznik nr 1 do SIWZ). W tym zakresie dostawa energii elektrycznej została zakontraktowana z obecnym dostawcą Spółką TAURON Sprzedaż Sp. z o.o. do 31.12.2015 Od 1.1.2016 rozpoczną się dostawy w ramach niniejszego zamówienia.
— Umowy kompleksowe w zakresie wskazanym w tabelach 1.2 i 1.4 OPZ (załącznik nr 1 do SIWZ). Umowy te wykonawca winien niezwłocznie po podpisaniu umowy w ramach niniejszego zamówienia publicznego: (a) wypowiedzieć, (b) wystąpić w imieniu zamawiającego o zawarcie umowy dystrybucji oraz (c) zgłosić punkty poboru energii elektrycznej w ramach niniejszej umowy zgodnie z taryfą wskazaną w pełnomocnictwie, będącym załącznikiem do wzoru umowy.
2.8 Niezwłocznie po podpisaniu umowy zamawiający przekaże wykonawcy dane niezbędne do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy, w szczególności dane dotyczące nr PPE punktów poboru energii w formie edytowalnego arkusza kalkulacyjnego.
2.9 Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia wolumenu zakupu energii elektrycznej w ramach prawa opcji o 20 % w stosunku do całkowitego szacunkowego wolumenu, wskazanego w pkt. I.2 siwz.
3. Wymagany termin realizacji zamówienia:
3.1 Od dnia podpisania umowy do 31.12.2015. – rozpoczęcie formalności mających na celu realizację dostaw energii w ramach niniejszej umowy dla punktów poboru energii wskazanych w Załączniku nr 1 do Umowy – OPZ.
3.2 Od 1.1.2016 do 31.12.2017 – dostawy energii elektrycznej.
3.3 Od 1.1.2018 do 31.3.2018 – dokonywanie i dokumentowanie rozliczeń końcowych.
3.4 Z przyczyn formalno – prawnych zamawiający dopuszcza zmianę terminu rozpoczęcia wykonania zamówienia z zastrzeżeniem granicznego terminu wykonania zamówienia do dnia 31.12.2017.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

09310000

II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
2. Przedmiot zamówienia
2.1 Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup energii elektrycznej na rok 2016 oraz rok 2017 do obiektów wskazanych przez zamawiającego, zgodnie z przepisami ustawy z 10.4.1997 Prawo energetyczne.
2.2 Szacunkowe roczne zapotrzebowanie energii elektrycznej wynosi:
a) W roku 2016: 4.223.315,00 kWh, w tym:
— Dla obiektów oświetlenia ulicznego w taryfie C11o: 3.000.554,00kWh
— Dla pozostałych obiektów, tj. oświetlenia placów, skwerów, iluminacji, budynku Urzędu Miejskiego w Gnieźnie, obiektów Gnieźnieńskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji (w tym m.in. Basen, oświetlenie stadionu żużlowego, boiska ORLIK) i inne w taryfie C11, C12, C22, RC, RS: 1.222.761,00 kWh
b) W roku 2017: 4.223.315,00 kWh, w tym:
— Dla obiektów oświetlenia ulicznego w taryfie C11o: 3.000.554 kWh
— Dla pozostałych obiektów, tj. oświetlenia placów, skwerów, iluminacji, budynku Urzędu Miejskiego w Gnieźnie, obiektów Gnieźnieńskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji (w tym m.in. Basen, oświetlenie stadionu żużlowego, boiska ORLIK) i inne w taryfie C11, C12, C22, RC, RS: 1.222.761,00 kWh
Obiekty, dla których oszacowano zużycie energii elektrycznej zestawione zostały w załączniku nr 1 do siwz, dalej OPZ.
2.3 Zamówienie obejmuje również wykonanie czynności wynikających z pełnomocnictwa, stanowiącego zał. nr 2 do wzorów umowy (załącznik nr 6.1 i 6.2), w szczególności zamawiający zobowiązuje wykonawcę do:
a) wypowiadania wskazanych przez zamawiającego umów kompleksowych,
b) występowania do OSD ENEA Operator sp. z o.o. o zawarcie umów na dystrybucję energii elektrycznej. Umowy te będzie zawierał zamawiający,
c) zgłoszenia OSD ENEA Operator sp. z o.o. do realizacji zawartej z wykonawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz do
d) składania niezbędnych dla realizacji zamówienia oświadczeń woli w imieniu zamawiającego.
2.4 Zamawiający wymaga, aby całość dostaw energii była wykonana wyłącznie przez wykonawcę. Stosowne oświadczenie należy złożyć zgodnie z załącznikiem nr 5 do siwz.
2.5 Wspólny Słownik zamówień CPV: 09310000 – elektryczność
2.6 Informacja dotycząca składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
2.7 Informacja dotycząca udzielenia zamówienia uzupełniającego.
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
a) Przedmiot zamówienia obejmuje punkty poboru energii, dla których zamawiający posiada:
— Rozdzielone umowy na sprzedaż energii elektrycznej oraz dystrybucję energii elektrycznej. Obejmują one punkty poboru energii wskazane w tabelach 1.1, 1.3 i 1.5 OPZ (załącznik nr 1 do SIWZ). W tym zakresie dostawa energii elektrycznej została zakontraktowana z obecnym dostawcą Spółką TAURON Sprzedaż Sp. z o.o. do 31.12.2015 Od 1.1.2016 rozpoczną się dostawy w ramach niniejszego zamówienia.
— Umowy kompleksowe w zakresie wskazanym w tabelach 1.2 i 1.4 OPZ (załącznik nr 1 do SIWZ). Umowy te wykonawca winien niezwłocznie po podpisaniu umowy w ramach niniejszego zamówienia publicznego: (a) wypowiedzieć, (b) wystąpić w imieniu zamawiającego o zawarcie umowy dystrybucji oraz (c) zgłosić punkty poboru energii elektrycznej w ramach niniejszej umowy zgodnie z taryfą wskazaną w pełnomocnictwie, będącym załącznikiem do wzoru umowy.
2.8 Niezwłocznie po podpisaniu umowy zamawiający przekaże wykonawcy dane niezbędne do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy, w szczególności dane dotyczące nr PPE punktów poboru energii w formie edytowalnego arkusza kalkulacyjnego.
2.9 Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia wolumenu zakupu energii elektrycznej w ramach prawa opcji o 20 % w stosunku do całkowitego szacunkowego wolumenu, wskazanego w pkt I.2 SIWZ.
Szacunkowa wartość bez VAT:
Zakres: między 207 000 i 10 000 000 EUR
II.2.2)Informacje o opcjach
Opcje: tak
Proszę podać opis takich opcji: 2.9 Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia wolumenu zakupu energii elektrycznej w ramach prawa opcji o 20 % w stosunku do całkowitego szacunkowego wolumenu, wskazanego w pkt. I.2 siwz.
II.2.3)Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Okres w miesiącach: 30 (od udzielenia zamówienia)

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
Zamawiający przewiduje wniesienie wadium w wysokości 20 000 PLN.
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
III.1.4)Inne szczególne warunki
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy:
1.1 spełniają warunki dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że posiada:
— aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
— zawartą obowiązującą umowę lub promesę umowy z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego ENEA Operator sp. z o.o., na podstawie której można prowadzić sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej tego OSD do wszystkich obiektów zamawiającego wskazanych w załączniku nr 1 do siwz;
b) posiadania wiedzy i doświadczenia;
Celem postawionego warunku jest zweryfikowanie, czy wykonawca wywiązywał się ze swoich dotychczasowych zobowiązań w sposób który nie podważa poziomu jego kwalifikacji, kompetencji i rzetelności przy realizacji zleconych mu zadań.
Wykonawca winien wykazać, że wykonał a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – wykonywał, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dostawy (sprzedaży) energii elektrycznej dla min. 3 klientów o łącznym wolumenie 4 GWh w skali roku. Fakt należytego wykonania przedstawionych dostaw należy udokumentować stosownym dowodem, którym jest:
— poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
— oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa wyżej;
— w przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem na rzecz którego dostawy energii elektrycznej wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów należytego ich wykonania;
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej;
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo – kredytowej, w której posiada rachunek, w wysokości min. 700 000 tys. PLN.
1.2 Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
1.3 Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 2 pkt.5 ustawy prawo zamówień publicznych.
1.4 Ocena warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie oświadczeń i dokumentów przewidzianych w ustawie PZP i Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 19.2.2013 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. 2013.231), wymaganych w pkt. 6 -13 ogłoszenia.
1.5 Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełniania mają na celu zweryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielonego zamówienia. Zamawiający będzie oceniał zdolność wykonawcy do należytego wykonania zamówienia w szczególności w odniesieniu do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia.
2. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca jest zobowiązany złożyć następujące dokumenty:
2.1 pisemne oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy PZP, złożone wg załącznika nr 4 do siwz;
2.2 potwierdzające posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesji, zezwolenia lub licencji;
2.3 wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych dostaw energii, w zakresie wskazanym pkt.1.1.b), wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane zgodnie z załącznikiem nr 7 do siwz, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
2.4 Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca jest zobowiązany złożyć następujące dokumenty:
3.1 pisemne oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, złożone wg załącznika nr 8 do siwz;
3.2 aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.1. pkt. 2 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
3.3 aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
3.4 aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
3.5 aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
3.6 aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
3.7 aktualną informację z Krajowego rejestru karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
4. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej (załącznik nr 9 do siwz).
5. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (w formie oryginału) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
6. W przypadku podmiotów występujących wspólnie do oferty należy dołączyć:
— oświadczenia, dokumenty i informacje wymagane przez zamawiającego w pkt. 3.1-3.7 ogłoszenia, oraz w pkt. 4, które muszą być złożone oddzielnie przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
— pełnomocnictwo z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp.
7. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.
8. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy Pzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym, że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
9. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w:
9.1 pkt. 3.2) – 4), 3.6) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie
9.2 pkt. 3.5), 3.7) – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo miejsca zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8, 10, 11 ustawy Pzp.
Dokumenty, o których mowa w pkt. 9.1) lit. a i c oraz pkt. 9.2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. 9.1) lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 9.1) i 9.2), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Jak wyżej.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Jak wyżej.
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
Jak wyżej.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Jak wyżej.
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
ZP. WTK.271.21.2015
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
14.9.2015 - 12:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 14.9.2015

Miejscowość:

Urząd Miejski w Gnieźnie ul. Lecha 6, pok. Nr 44/45

Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: tak
Dodatkowe informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia: Członkowie komisji przetargowej, wykonawcy, obserwatorzy.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.3)Informacje dodatkowe

Osobą upoważnioną do bezpośredniego komunikowania się z wykonawcami jest: Mariusz Aleksiewicz – tel. +48 614260471, e-mail: mariusz.aleksiewicz@gniezno.eu, fax +48 614260429 Urząd Miejski w Gnieźnie, ul. Lecha 6, pok. 44/45, w godz. urzędowania.

VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Krajowa Izba Odwoławcza przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587801

VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust.2, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
2. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
3. Odwołąnie wobec czynności innych niż określone w ust. 1 i 2 art. 182 ustawy Pzp wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu nalezytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Departament Odwołań Urzędu Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587801

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
3.8.2015
TI Tytuł Polska-Gniezno: Elektryczność
ND Nr dokumentu 423345-2015
PD Data publikacji 02/12/2015
OJ Dz.U. S 233
TW Miejscowość GNIEZNO
AU Nazwa instytucji Gmina Miasto Gniezno
OL Język oryginału PL
HD Nagłówek - - Dostawy - Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia - Procedura otwarta
CY Kraj PL
AA Rodzaj instytucji 3 - Władze lokalne
HA EU Institution -
DS Dokument wysłany 27/11/2015
NC Zamówienie 2 - Dostawy
PR Procedura 1 - Procedura otwarta
TD Dokument 7 - Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
RP Legislacja 4 - Unia Europejska
TY Rodzaj oferty 9 - Nie dotyczy
AC Kryteria udzielenia zamówienia 1 - Najniższa cena
PC Kod CPV 09310000 - Elektryczność
OC Pierwotny kod CPV 09310000 - Elektryczność
IA Adres internetowy (URL) www.gniezno.eu
DI Podstawa prawna Dyrektywa klasyczna (2004/18/WE)

02/12/2015    S233    - - Dostawy - Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia - Procedura otwarta 

Polska-Gniezno: Elektryczność

2015/S 233-423345

Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia

Dostawy

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Gmina Miasto Gniezno
ul. Lecha 6
Osoba do kontaktów: Mariusz Aleksiewicz
62-200 Gniezno
Polska
Tel.: +48 614260471
E-mail: mariusz.aleksiewicz@gniezno.eu
Faks: +48 614260429

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.gniezno.eu

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: tak

Gnieźnieński Ośrodek Sportu i Rekreacji
ul. Jolenty 5
62-200 Gniezno
Polska

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu
Zakup energii elektrycznej na lata 2016–2017.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Dostawy
Kupno
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Miasto Gniezno.
Kod NUTS
II.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
II.1.4)Krótki opis zamówienia lub zakupu
2. Przedmiot zamówienia
2.1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup energii elektrycznej na rok 2016 oraz rok 2017 do obiektów wskazanych przez zamawiającego, zgodnie z przepisami ustawy z 10.4.1997 Prawo energetyczne.
2.2. Szacunkowe roczne zapotrzebowanie energii elektrycznej wynosi:
a) W roku 2016: 4.223.315,00 kWh, w tym:
— dla obiektów oświetlenia ulicznego w taryfie C11o: 3.000.554,00kWh,
— dla pozostałych obiektów, tj. oświetlenia placów, skwerów, iluminacji, budynku Urzędu Miejskiego w Gnieźnie, obiektów Gnieźnieńskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji (w tym m.in. basen, oświetlenie stadionu żużlowego, boiska ORLIK) i inne w taryfie C11, C12, C22, RC, RS: 1.222.761,00 kWh;
b) W roku 2017: 4.223.315,00 kWh, w tym:
— dla obiektów oświetlenia ulicznego w taryfie C11o: 3.000.554 kWh,
— dla pozostałych obiektów, tj. oświetlenia placów, skwerów, iluminacji, budynku Urzędu Miejskiego w Gnieźnie, obiektów Gnieźnieńskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji (w tym m.in. basen, oświetlenie stadionu żużlowego, boiska ORLIK) i inne w taryfie C11, C12, C22, RC, RS: 1.222.761,00 kWh.
Obiekty, dla których oszacowano zużycie energii elektrycznej zestawione zostały w załączniku nr 1 do SIWZ, dalej OPZ.
2.3. Zamówienie obejmuje również wykonanie czynności wynikających z pełnomocnictwa, stanowiącego zał. nr 2 do wzorów umowy (załącznik nr 6.1 i 6.2), w szczególności zamawiający zobowiązuje wykonawcę do:
a) wypowiadania wskazanych przez zamawiającego umów kompleksowych;
b) występowania do OSD ENEA Operator sp. z o.o. o zawarcie umów na dystrybucję energii elektrycznej. Umowy te będzie zawierał zamawiający;
c) zgłoszenia OSD ENEA Operator sp. z o.o. do realizacji zawartej z wykonawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz do
d) składania niezbędnych dla realizacji zamówienia oświadczeń woli w imieniu zamawiającego.
2.4. Zamawiający wymaga, aby całość dostaw energii była wykonana wyłącznie przez wykonawcę. Stosowne oświadczenie należy złożyć zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ.
2.5. Wspólny Słownik zamówień CPV: 09310000 – elektryczność.
2.6. Informacja dotycząca składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
2.7 Informacja dotycząca udzielenia zamówienia uzupełniającego.
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
a) Przedmiot zamówienia obejmuje punkty poboru energii, dla których zamawiający posiada:
— rozdzielone umowy na sprzedaż energii elektrycznej oraz dystrybucję energii elektrycznej. Obejmują one punkty poboru energii wskazane w tabelach 1.1, 1.3 i 1.5 OPZ (załącznik nr 1 do SIWZ). W tym zakresie dostawa energii elektrycznej została zakontraktowana z obecnym dostawcą Spółką Tauron Sprzedaż Sp. z o.o. do 31.12.2015. Od 1.1.2016 rozpoczną się dostawy w ramach niniejszego zamówienia;
— umowy kompleksowe w zakresie wskazanym w tabelach 1.2 i 1.4 OPZ (załącznik nr 1 do SIWZ). Umowy te wykonawca winien niezwłocznie po podpisaniu umowy w ramach niniejszego zamówienia publicznego: (a) wypowiedzieć, (b) wystąpić w imieniu zamawiającego o zawarcie umowy dystrybucji oraz (c) zgłosić punkty poboru energii elektrycznej w ramach niniejszej umowy zgodnie z taryfą wskazaną w pełnomocnictwie, będącym załącznikiem do wzoru umowy.
2.8. Niezwłocznie po podpisaniu umowy zamawiający przekaże wykonawcy dane niezbędne do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy, w szczególności dane dotyczące nr PPE punktów poboru energii w formie edytowalnego arkusza kalkulacyjnego.
2.9. Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia wolumenu zakupu energii elektrycznej w ramach prawa opcji o 20 % w stosunku do całkowitego szacunkowego wolumenu, wskazanego w pkt I.2 SIWZ.
3. Wymagany termin realizacji zamówienia:
3.1. Od dnia podpisania umowy do 31.12.2015 – rozpoczęcie formalności mających na celu realizację dostaw energii w ramach niniejszej umowy dla punktów poboru energii wskazanych w załączniku nr 1 do Umowy – OPZ.
3.2. Od 1.1.2016 do 31.12.2017 – dostawy energii elektrycznej.
3.3. Od 1.1.2018 do 31.03.2018 – dokonywanie i dokumentowanie rozliczeń końcowych.
3.4. Z przyczyn formalno-prawnych zamawiający dopuszcza zmianę terminu rozpoczęcia wykonania zamówienia z zastrzeżeniem granicznego terminu wykonania zamówienia do 31.12.2017.
II.1.5)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

09310000

II.1.6)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.2)Całkowita końcowa wartość zamówienia (zamówień)
II.2.1)Całkowita końcowa wartość zamówienia (zamówień)
Wartość: 2 528 386,26 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 23

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystano aukcję elektroniczną: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą
ZP. WTK.271.21.2015
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

Ogłoszenie o zamówieniu

Numer ogłoszenia w Dz.U.: 2015/S 152-280059 z dnia 8.8.2015

Sekcja V: Udzielenie zamówienia

V.1)Data decyzji o udzieleniu zamówienia:
6.11.2015
V.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 2
V.3)Nazwa i adres wykonawcy, na rzecz którego została wydana decyzja o udzieleniu zamówienia

Tauron Sprzedaż Sp. z o.o.
{Dane ukryte}
30-417 Kraków
Polska

V.4)Informacje na temat wartości zamówienia
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia:
Wartość: 2 080 404,96 PLN
Bez VAT
Całkowita końcowa wartość zamówienia:
Wartość: 2 106 988,55 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 23
Jeżeli jest to wartość roczna lub miesięczna,:
liczbę miesięcy: 29
V.5)Informacje na temat podwykonawstwa
Przewidywane jest zlecenie podwykonawstwa w ramach zamówienia: nie

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.2)Informacje dodatkowe:

Osobą upoważnioną do bezpośredniego komunikowania się z wykonawcami jest: Mariusz Aleksiewicz – tel. +48 614260471, e-mail: mariusz.aleksiewicz@gniezno.eu, fax +48 614260429, Urząd Miejski w Gnieźnie, ul. Lecha 6, pok. 44/45, w godz. urzędowania.

VI.3)Procedury odwoławcze
VI.3.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Krajowa Izba Odwoławcza przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587801

VI.3.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
2. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
3. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w ust. 1 i 2 art. 182 ustawy Pzp wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
VI.3.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Departament Odwołań Urzędu Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587801

VI.4)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
27.11.2015

Adres: ul. Lecha 6, 62-200 Gniezno
woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: zamowienia@gniezno.eu
tel: +48614260400
fax: +48614260500
Termin składania wniosków lub ofert:
2015-09-14
Dane postępowania

ID postępowania BZP/TED: 28005920151
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2015-08-08
Rodzaj zamówienia: dostawy
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 30 miesięcy
Wadium: 20000 ZŁ
Szacowana wartość* 666 666 PLN  -  1 000 000 PLN
Oferty uzupełniające: TAK
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 0
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.gniezno.eu
Informacja dostępna pod: Gmina Miasto Gniezno
ul. Lecha 6, 62-200 Gniezno, woj. wielkopolskie
Okres związania ofertą: 60 dni
Kody CPV
09310000-5 Elektryczność
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Pakiet nr 13 – Materiały hemostatyczne Tauron Sprzedaż Sp. z o.o.
Kraków
2015-11-06 2 106 988,00