TI Tytuł Polska-Szczecin: Usługi przeprowadzania badań ankietowych
ND Nr dokumentu 275924-2015
PD Data publikacji 05/08/2015
OJ Dz.U. S 149
TW Miejscowość SZCZECIN
AU Nazwa instytucji Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie
OL Język oryginału PL
HD Nagłówek - - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
CY Kraj PL
AA Rodzaj instytucji 3 - Władze lokalne
HA EU Institution -
DS Dokument wysłany 31/07/2015
DT Termin 10/09/2015
NC Zamówienie 4 - Usługi
PR Procedura 1 - Procedura otwarta
TD Dokument 3 - Ogłoszenie o zamówieniu
RP Legislacja 4 - Unia Europejska
TY Rodzaj oferty 1 - Oferta całościowa
AC Kryteria udzielenia zamówienia 2 - Oferta najbardziej korzystna ekonomicznie
PC Kod CPV 79311200 - Usługi przeprowadzania badań ankietowych
79315000 - Usługi badań społecznych
OC Pierwotny kod CPV 79311200 - Usługi przeprowadzania badań ankietowych
79315000 - Usługi badań społecznych
RC Kod NUTS PL42
IA Adres internetowy (URL) http://bip.szczecin.rdos.gov.pl/
DI Podstawa prawna Dyrektywa klasyczna (2004/18/WE)

05/08/2015    S149    - - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

Polska-Szczecin: Usługi przeprowadzania badań ankietowych

2015/S 149-275924

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie
ul. Teofila Firlika 20
Osoba do kontaktów: Krystyna Obecna
71-637 Szczecin
POLSKA
Tel.: +48 914305200
E-mail: krystyna.obecna.szczecin@rdos.gov.pl
Faks: +48 914305201

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://bip.szczecin.rdos.gov.pl/

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Środowisko
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
„Ocena wpływu działań projektu na aspekt społeczno – gospodarczy”, realizowana w ramach projektu LIFE13 NAT/PL/000009: Active protection of water-crowfoots habitats and restoration of wildlife corridor in the River Drawa basin in Poland /Czynna ochrona siedlisk włosieniczników i udrożnienie korytarza ekologicznego zlewni rzeki Drawy w Polsce/, współfinansowanego przez Komisję Europejską oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie (NFOŚiGW).
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 10: Usługi badania rynku i opinii publicznej

Kod NUTS PL42

II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
1. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: usługa wykonania badań oraz opisu i analizy ich wyników dla oceny stanu świadomości ekologicznej związanej z rzekami i wpływu działań realizowanych w ramach projektu na społeczności lokalne oraz turystów nad rzekami i w obszarze oddziaływania na wody.
2. Realizowany w ramach europejskiego programu LIFE+ przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Szczecinie projekt LIFE13 NAT/PL/000009 trwa od września 2014 do końca 2019 roku. Jest on prowadzony na obszarze dorzecza rzeki Drawy, w mniejszym zakresie także w dorzeczach rzek Radwi i Grabowej (woj. zachodniopomorskie z fragmentami obszarów ościennych). Obejmuje działania inwestycyjne mające na celu udrożnienie rzek dla swobodnej migracji ryb (budowa lub remont 8 przepławek/obejść przy istniejących zaporach lub jazach), tworzenie obszarów tarliskowych dla ryb z dnem żwirowym, działania antykłusownicze, poprawę warunków występowania w w/w rzekach typu siedliska 3260 (rzeki włosienicznikowe) z listy Natura 2000, w tym reintrodukcję jednego z charakterystycznych gatunków roślin, rdestniczki gęstej, wymarłego na obszarze kraju, budowę zapory przeciwerozyjnej, budowę małej infrastruktury turystycznej, zmniejszającej lokalnie intensywną (na obszarze Drawieńskiego Parku Narodowego) presję turystyki kajakowej na ekosystemy rzek, promując alternatywne szlaki kajakowe. Monitoring przyrodniczy ma ocenić efektywność ekologiczną prowadzonych działań. Integralną częścią projektu są działania informacyjno-edukacyjne – wydawane broszury i foldery, mapy turystyczne, tablice informacyjne, wystawa stacjonarna, konferencje i warsztaty edukacyjne, edukacyjne spływy kajakowe, a także informowanie poprzez środki masowego przekazu.
3. Celami zamówionych opracowań – raportów (cząstkowych i finalnego) są:
— Identyfikacja skali problemów i ich uwarunkowań, związanych z niedostateczną świadomością ekologiczną oraz preferowanymi niezrównoważonymi przyrodniczo praktykami w zakresie gospodarowania, wypoczynku i stylu życia, o ile stanowią one – bezpośrednio lub pośrednio – czynniki ograniczające możliwości osiągnięcia dobrego stanu ekologicznego rzek, ochrony gatunków ryb i siedlisk roślinności wodnej, a także integralności krajobrazu dolin rzecznych;
— Zaproponowanie, w oparciu o w/w, elementów treści, argumentacji, metodyki i preferowanych grup docelowych dla planowanych w ramach projektu działań informacyjno-edukacyjnych, kierunków promocji aktywizacji społeczności, wytycznych z zakresu oddziaływania społecznego dla przyszłych aplikacji na projekty dotyczące ochrony przyrody i środowiska rzek oraz zrównoważonego rozwoju obszarów nadrzecznych/zlewniowych, a także dla konsultacji społecznych prowadzonych przez RDOŚ na chronionych obszarach nadrzecznych;
— Ocena efektywności społecznej działań projektu, w szczególności działań informacyjno-edukacyjnych, optymalizacji oddziaływania turystyki kajakowej i działań antykłusowniczych, także efekty pracy nad elementami projektu i współpracy z zespołem projektowym na kształtowanie postaw i kwalifikacje zawodowe;
— Zaproponowanie wskazań – w zakresie oddziaływań społecznych – dla adaptacyjnego zarządzania realizacją zaplanowanych działań i ich modyfikacji, uwzględniających korzystne dla celów projektu efekty społeczne; tu również wskazanie potencjalnych sprzymierzeńców i uwarunkowań wzajemnego wsparcia;
— Przygotowanie Końcowego Raportu na temat aspektów społecznych realizowanego projektu, stanowiącego integralną część finalnego sprawozdania dla Komisji Europejskiej, a także przedstawienie referatu i publikacji na konferencję naukową zamykającą projekt.
4. Usługa wykonania oceny społecznego oddziaływania projektu LIFEDrawaPL obejmuje zaplanowane i określone zaproponowanym harmonogramem prace, z corocznym opisem wykonanych działań, ich wyników i podstawowych wniosków, zakończone opracowaniem Raportu Końcowego zgodnie z załączonymi terminami rozliczeń cząstkowych:
2015 IV kwartał Sprawozdanie częściowe
2016 IV kwartał Raport Otwarcia: Opracowanie ukierunkowane na ocenę oddziaływania informacyjno- edukacyjnego ze wskazaniem modyfikacji poprawiających efektywność działań projektu.
2017 IV kwartał Sprawozdanie częściowe
2018 IV kwartał Sprawozdanie częściowe
2019 IV kwartał Opracowanie Raportu Końcowego
Sprawozdanie częściowe zawierać będzie relację z wykonanych w trakcie sezonu badawczego prac. Składa się ono z części formalnej (opis wykonanych prac, dokumentacja fotograficzna, zestawienie (liczbowe) działań – przeprowadzonych wywiadów, ankiet, spotkań..., załączone formularze ankiet) oraz merytorycznej – istotne (dla planowania treści działań informacyjno-edukacyjnych projektu lub sposobu zarządzania) wnioski cząstkowe (także prowizoryczne, jeżeli zebrany materiał wymaga dalszego ich dopracowania), oraz wskazówki koncepcyjne i metodyczne dla dalszych prac.
Szczególnie istotne jest pierwsze, także drugie, sprawozdanie częściowe, które mają być podstawą dla zespołu projektu do zaplanowania treści i form działań informacyjnych i edukacyjnych w ramach projektu ujęte w formie Raportu Otwarcia.
Raport Otwarcia: Opracowanie ukierunkowane na ocenę oddziaływania informacyjno- edukacyjnego. Opracowanie przedstawi obecny na etapie wstępnym poziom świadomości ekologicznej społeczności regionu w obszarze ekologii wód i obszarów od wód zależnych oraz wskaże ewentualne kierunki modyfikacji działań poprawiających efektywność działań projektu w zakresie informacyjno – edukacyjnym. Opracowanie przedłożone zostanie zamawiającemu w formie elektronicznej, podobnie jak pozostałe sprawozdania częściowe.
Zakłada się, że Wykonawca będzie utrzymywał bieżące kontakty robocze z Zespołem realizującym projekt, informując o (i poddając pod dyskusję) zauważonych zjawiskach i informacjach, mogących mieć znaczenie dla adaptacyjnego zarządzania projektem oraz planowania treści i metodyki działań projektu w zakresie ich oddziaływania społecznego.
6. Miejsce realizacji :Województwa: Zachodniopomorskie, Lubuskie, Wielkopolskie
Powiaty: drawski, choszczeński, sławieński, strzelecko-drezdenecki, białogardzki, czarnkowsko- trzcianecki, koszaliński
Zadanie obejmuje geograficzne obszary dolin rzecznych w zlewniach rzek: Drawy, Radwi i Grabowej na Pomorzu, w aktualnych granicach obszarów ochrony siedlisk Natura 2000 oraz obszarów istotnych dla prawidłowego ich funkcjonowania.
Wykonawca powinien więc wskazać również znaczenie elementów i procesów środowiskowych dotyczących odcinków rzek i ich dolin poza tymi obszarami, jeżeli z jego badań i wiedzy wyniknie iż w istotny sposób wpływają one na funkcjonowanie ekosystemów i ciągłość korytarza ekologicznego w/w rzek.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w załączniku nr 6 do siwz;
8. Wykonawca w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu do akceptacji metodykę realizacji przedmiotu zamówienia.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

79311200, 79315000

II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
II.2.2)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 2 000,00 PLN
1) Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert, tj. do 10.9.2015 do godziny 11.30. Decyduje data wpływu środków do Zamawiającego.
2) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 uPzp.
3) W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, kwota oznaczona w punkcie 1) powinna zostać przelana na konto Zamawiającego: w banku: NBP Oddział Okręgowy w Szczecinie
nr konta: 96 1010 1599 0526 2113 9120 0000,
4) wadium będzie wniesione w momencie uznania rachunku Zamawiającego (realnego wpływu wadium na rachunek Zamawiającego przed terminem składania ofert).
5) W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna, należy je złożyć w sekretariacie Zamawiającego, a kopię dokumentu umieścić w kopercie z ofertą. Sekretariat mieści się w pokoju nr 104 w siedzibie Zamawiającego przy ul. T. Firlika 20, 71-637 Szczecin i jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30.
6) W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać:
a) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i ust. 5 uPzp bez potwierdzania tych okoliczności.
8) Zamawiający dokona zwrotu wadium w trybie art 46 z zastrzeżeniem art. 148 ust 4 uPzp
9) Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 3 uPzp.
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
1. Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.
2. Pełnomocnictwo, musi znajdować się w ofercie wspólnej wykonawców. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.
3..Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp.
4. Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania:
1) oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z siwz;
2) sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej:
a) dokumenty, dotyczące własnej firmy, takie jak np.: odpis z właściwego rejestru, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej itp. składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu.
b) dokumenty wspólne takie jak np.: oferta cenowa, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu itp. składa pełnomocnik wykonawców w imieniu wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną,
c) kopie dokumentów dotyczących każdego z wykonawców składających ofertę wspólną muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania tych wykonawców.
5. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak wykonawcy składający ofertę wspólną.
6. Przed podpisaniem umowy (w przypadku wygrania postępowania) wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę konsorcjum, zawierającą, co najmniej:
1) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia,
2) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
3) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia oraz czas trwania gwarancji jakości i rękojmi.
III.1.4)Inne szczególne warunki
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Wykonawca oświadczy, że spełnia warunki wymagane warunki określone w art. 22 ust. 1 uPzp.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Oświadczenia wykonawcy.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Wykonawca oświadczy, że spełni warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej,
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
Wykonawca przedłoży: wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do siwz, oraz dowody, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek określony w art. 22 ust. 1 uPzp dotyczące: posiadania wiedzy i doświadczenia. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje co najmniej dwie usługi polegające na wykonaniu badań zleconych przez podmioty oraz analizy i opisu ich wyników dla oceny wpływu działań realizowanych przez podmioty na aspekt społeczno – gospodarczy,.
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone w specyfikacjach, w zaproszeniu do składania ofert lub negocjacji lub w dokumencie opisowym
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
ZP.261.2.2015.KO
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
10.9.2015 - 11:30
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 10.9.2015 - 12:00

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Projekt LIFE13 NAT/PL/000009: Active protection of water-crowfoots habitats and restoration of wildlife corridor in the River Drawa basin in Poland /Czynna ochrona siedlisk włosieniczników i udrożnienie korytarza ekologicznego zlewni rzeki Drawy w Polsce/, współfinansowanego przez Komisję Europejską oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie (NFOŚiGW).
VI.3)Informacje dodatkowe
VI. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
1. W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy należy przedłożyć:
1.1 Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 uPzp, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do siwz. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wykonawców składających ofertę wspólną.
1.2 wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do siwz, oraz dowody, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wykonawców składających ofertę wspólną.
2. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć
1) Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na postawie art. 24 ust. 1 uPzp, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do siwz. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania.
2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca
nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
5) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 uPzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 uPzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
7) świadczenie o grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 uPzp, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do siwz.
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną,
3.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale VI ust. 2:
a) pkt 2-4 i 6 siwz – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
— nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
— nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo,
że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
— nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) pkt 5 siwz – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 uPzp – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
4. Dokumenty, o których mowa w pkt. 3 lit. a) tiret pierwszy i trzeci i lit. b) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. 3 lit. a) tiret drugi powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert.
5. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Zapis ust. 2 stosuje się odpowiednio.
6. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 5-8, 10, 11 uPzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 uPzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przez właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
7. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
Ponadto wykonawcy mają dołączyć do oferty następujące dokumenty:
1. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy wraz z oświadczeniami – załączniki nr 1,
2. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy (wykonawców) lub inne dokumenty niezbędne do wykazania, że osoba/osoby podpisująca/e ofertę i wymagane dokumenty jest/są uprawniona/e do reprezentacji Wykonawcy (m.in. odpis KRS, umowa spółki cywilnej, uchwała wspólników, itp.). Pełnomocnictwo oraz pozostałe dokumenty muszą być złożone zgodnie z wymaganiami zawartymi w rozdz. X ust. 6 siwz.
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800

VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Uczestnikom postępowania przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI uPzp.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Departament Odwołań przy Krajowej Izbie Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
31.7.2015
TI Tytuł Polska-Szczecin: Usługi przeprowadzania badań ankietowych
ND Nr dokumentu 367347-2015
PD Data publikacji 17/10/2015
OJ Dz.U. S 202
TW Miejscowość SZCZECIN
AU Nazwa instytucji Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie
OL Język oryginału PL
HD Nagłówek - - Usługi - Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia - Procedura otwarta
CY Kraj PL
AA Rodzaj instytucji 3 - Władze lokalne
HA EU Institution -
DS Dokument wysłany 12/10/2015
NC Zamówienie 4 - Usługi
PR Procedura 1 - Procedura otwarta
TD Dokument 7 - Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
RP Legislacja 4 - Unia Europejska
TY Rodzaj oferty 9 - Nie dotyczy
AC Kryteria udzielenia zamówienia 2 - Oferta najbardziej korzystna ekonomicznie
PC Kod CPV 79311200 - Usługi przeprowadzania badań ankietowych
79315000 - Usługi badań społecznych
OC Pierwotny kod CPV 79311200 - Usługi przeprowadzania badań ankietowych
79315000 - Usługi badań społecznych
RC Kod NUTS PL42
IA Adres internetowy (URL) http://bip.szczecin.rdos.gov.pl/
DI Podstawa prawna Dyrektywa klasyczna (2004/18/WE)

17/10/2015    S202    - - Usługi - Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia - Procedura otwarta 

Polska-Szczecin: Usługi przeprowadzania badań ankietowych

2015/S 202-367347

Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia

Usługi

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie
ul. Teofila Firlika 20
Osoba do kontaktów: mgr inż. Paweł Zdoliński
71-637 Szczecin
Polska
E-mail: zdolbud@gmail.com
Faks: +48 947177028

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://bip.szczecin.rdos.gov.pl/

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Środowisko
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu
„Ocena wpływu działań projektu na aspekt społeczno – gospodarczy”, realizowana w ramach projektu LIFE13NAT/PL/000009: Active protection of water-crowfoots habitats and restoration of wildlife corridor in the River Drawa basin in Poland / Czynna ochrona siedlisk włosieniczników i udrożnienie korytarza ekologicznego zlewni rzeki Drawy w Polsce /, współfinansowanego przez Komisję Europejską oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie (NFOŚiGW).
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 10: Usługi badania rynku i opinii publicznej

Kod NUTS PL42

II.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
II.1.4)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Krótki opis zamówienia lub zakupu
1. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: usługa wykonania badań oraz opisu i analizy ich wyników dla oceny stanu świadomości ekologicznej związanej z rzekami i wpływu działań realizowanych w ramach projektu na społeczności lokalne oraz turystów nad rzekami i w obszarze oddziaływania na wody.
2. Realizowany w ramach europejskiego programu LIFE+ przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Szczecinie projekt LIFE13 NAT/PL/000009 trwa od września 2014 do końca 2019 roku. Jest on prowadzony na obszarze dorzecza rzeki Drawy, w mniejszym zakresie także w dorzeczach rzek Radwi i Grabowej (woj. zachodniopomorskie z fragmentami obszarów ościennych). Obejmuje działania inwestycyjne mające na celu udrożnienie rzek dla swobodnej migracji ryb (budowa lub remont 8 przepławek/obejść przy istniejących zaporach lub jazach), tworzenie obszarów tarliskowych dla ryb z dnem żwirowym, działania antykłusownicze, poprawę warunków występowania w w/w rzekach typu siedliska 3260 (rzeki włosienicznikowe) z listy Natura 2000, w tym reintrodukcję jednego z charakterystycznych gatunków roślin, rdestniczki gęstej, wymarłego na obszarze kraju, budowę zapory przeciwerozyjnej, budowę małej infrastruktury turystycznej, zmniejszającej lokalnie intensywną (na obszarze Drawieńskiego Parku Narodowego) presję turystyki kajakowej na ekosystemy rzek, promując alternatywne szlaki kajakowe. Monitoring przyrodniczy ma ocenić efektywność kologiczną prowadzonych działań. Integralną częścią projektu są działania informacyjno-edukacyjne – wydawane broszury i foldery, mapy turystyczne, tablice informacyjne, wystawa stacjonarna, konferencje i warsztaty edukacyjne,edukacyjne spływy kajakowe, a także informowanie poprzez środki masowego przekazu.
3. Celami zamówionych opracowań – raportów (cząstkowych i finalnego) są:
— identyfikacja skali problemów i ich uwarunkowań, związanych z niedostateczną świadomością ekologiczną oraz preferowanymi niezrównoważonymi przyrodniczo praktykami w zakresie gospodarowania, wypoczynku i stylu życia, o ile stanowią one – bezpośrednio lub pośrednio – czynniki ograniczające możliwości osiągnięcia dobrego stanu ekologicznego rzek, ochrony gatunków ryb i siedlisk roślinności wodnej, a także integralności krajobrazu dolin rzecznych,
— zaproponowanie, w oparciu o w/w, elementów treści, argumentacji, metodyki i preferowanych grup docelowych dla planowanych w ramach projektu działań informacyjno-edukacyjnych, kierunków promocji aktywizacji społeczności, wytycznych z zakresu oddziaływania społecznego dla przyszłych aplikacji na projekty dotyczące ochrony przyrody i środowiska rzek oraz zrównoważonego rozwoju obszarów nadrzecznych/zlewniowych, a także dla konsultacji społecznych prowadzonych przez RDOŚ na chronionych obszarach nadrzecznych,
— ocena efektywności społecznej działań projektu, w szczególności działań informacyjno-edukacyjnych,optymalizacji oddziaływania turystyki kajakowej i działań antykłusowniczych, także efekty pracy nad elementami projektu i współpracy z zespołem projektowym na kształtowanie postaw i kwalifikacje zawodowe,
— zaproponowanie wskazań – w zakresie oddziaływań społecznych – dla adaptacyjnego zarządzania realizacją zaplanowanych działań i ich modyfikacji, uwzględniających korzystne dla celów projektu efekty społeczne; tu również wskazanie potencjalnych sprzymierzeńców i uwarunkowań wzajemnego wsparcia,
— przygotowanie końcowego raportu na temat aspektów społecznych realizowanego projektu, stanowiącego integralną część finalnego sprawozdania dla Komisji Europejskiej, a także przedstawienie referatu i publikacji na konferencję naukową zamykającą projekt.4. Usługa wykonania oceny społecznego oddziaływania projektu LIFEDrawaPL obejmuje zaplanowane i określone zaproponowanym harmonogramem prace, z corocznym opisem wykonanych działań, ich wyników i podstawowych wniosków, zakończone opracowaniem Raportu Końcowego zgodnie z załączonymi terminami rozliczeń cząstkowych:
2015 IV kwartał Sprawozdanie częściowe
2016 IV kwartał Raport Otwarcia: Opracowanie ukierunkowane na ocenę oddziaływania informacyjno-edukacyjnego ze wskazaniem modyfikacji poprawiających efektywność działań projektu.
2017 IV kwartał Sprawozdanie częściowe
2018 IV kwartał Sprawozdanie częściowe
2019 IV kwartał Opracowanie Raportu Końcowego
Sprawozdanie częściowe zawierać będzie relację z wykonanych w trakcie sezonu badawczego prac. Składa się ono z części formalnej (opis wykonanych prac, dokumentacja fotograficzna, zestawienie (liczbowe)działań – przeprowadzonych wywiadów, ankiet, spotkań..., załączone formularze ankiet) oraz merytorycznej –istotne (dla planowania treści działań informacyjno-edukacyjnych projektu lub sposobu zarządzania) wnioski cząstkowe (także prowizoryczne, jeżeli zebrany materiał wymaga dalszego ich dopracowania), oraz wskazówki koncepcyjne i metodyczne dla dalszych prac.
Szczególnie istotne jest pierwsze, także drugie, sprawozdanie częściowe, które mają być podstawą dla zespołu projektu do zaplanowania treści i form działań informacyjnych i edukacyjnych w ramach projektu ujęte w formie Raportu Otwarcia.
Raport otwarcia: opracowanie ukierunkowane na ocenę oddziaływania informacyjno- edukacyjnego. Opracowanie przedstawi obecny na etapie wstępnym poziom świadomości ekologicznej społeczności regionu w obszarze ekologii wód i obszarów od wód zależnych oraz wskaże ewentualne kierunki modyfikacji działań poprawiających efektywność działań projektu w zakresie informacyjno – edukacyjnym. Opracowanie przedłożone zostanie zamawiającemu w formie elektronicznej, podobnie jak pozostałe sprawozdania częściowe.
Zakłada się, że Wykonawca będzie utrzymywał bieżące kontakty robocze z Zespołem realizującym projekt,informując o (i poddając pod dyskusję) zauważonych zjawiskach i informacjach, mogących mieć znaczenie dla adaptacyjnego zarządzania projektem oraz planowania treści i metodyki działań projektu w zakresie ich oddziaływania społecznego.
6. Miejsce realizacji: województwa: zachodniopomorskie, lubuskie, wielkopolskie
Powiaty: drawski, choszczeński, sławieński, strzelecko-drezdenecki, białogardzki, czarnkowsko-trzcianecki, koszaliński
Zadanie obejmuje geograficzne obszary dolin rzecznych w zlewniach rzek: Drawy, Radwi i Grabowej na Pomorzu, w aktualnych granicach obszarów ochrony siedlisk Natura 2000 oraz obszarów istotnych dla prawidłowego ich funkcjonowania.
Wykonawca powinien więc wskazać również znaczenie elementów i procesów środowiskowych dotyczących odcinków rzek i ich dolin poza tymi obszarami, jeżeli z jego badań i wiedzy wyniknie iż w istotny sposób wpływają one na funkcjonowanie ekosystemów i ciągłość korytarza ekologicznego w/w rzek.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w załączniku nr 6 do SIWZ;
8. Wykonawca w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu do akceptacji metodykę realizacji przedmiotu zamówienia.
II.1.5)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

79311200, 79315000

II.1.6)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
II.2)Całkowita końcowa wartość zamówienia (zamówień)
II.2.1)Całkowita końcowa wartość zamówienia (zamówień)
Wartość: 67 650 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 23

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów
1. Cena. Waga 90
2. Liczba indywidualnych wywiadów pogłębionych. Waga 10
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystano aukcję elektroniczną: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą
ZP.261.2.2015.KO
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

Ogłoszenie o zamówieniu

Numer ogłoszenia w Dz.U.: 2015/S 149-275924 z dnia 5.8.2015

Sekcja V: Udzielenie zamówienia

Zamówienie nr: ZP.261.2.2015.KO
V.1)Data decyzji o udzieleniu zamówienia:
9.10.2015
V.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 3
V.3)Nazwa i adres wykonawcy, na rzecz którego została wydana decyzja o udzieleniu zamówienia

EU-Consult sp. z o.o.
{Dane ukryte}
80-855 Gdańsk
Polska

V.4)Informacje na temat wartości zamówienia
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia:
Wartość: 200 702,80 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 23
Całkowita końcowa wartość zamówienia:
Wartość: 67 650 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 23
V.5)Informacje na temat podwykonawstwa
Przewidywane jest zlecenie podwykonawstwa w ramach zamówienia: nie

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Projekt LIFE13 NAT/PL/000009: Active protection of water-crowfoots habitats and restoration of wildlife corridor in the River Drawa basin in Poland / Czynna ochrona siedlisk włosieniczników i udrożnienie korytarza ekologicznego zlewni rzeki Drawy w Polsce /, współfinansowanego przez Komisję Europejską oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie (NFOŚiGW).
VI.2)Informacje dodatkowe:
VI.3)Procedury odwoławcze
VI.3.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800

VI.3.2)Składanie odwołań
VI.3.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Departament Odwołań przy Krajowej Izbie Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800

VI.4)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
12.10.2015

Adres: ul. Teofila Firlika 20, 71-637 Szczecin
woj. ZACHODNIOPOMORSKIE
Dane kontaktowe: email: krystyna.obecna.szczecin@rdos.gov.pl
tel: +48 914305236
fax: +48 914305201
Termin składania wniosków lub ofert:
2015-09-10
Dane postępowania

ID postępowania BZP/TED: 27592420151
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2015-08-05
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: -
Wadium: 2000 ZŁ
Szacowana wartość* 66 666 PLN  -  100 000 PLN
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 0
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: http://bip.szczecin.rdos.gov.pl/
Informacja dostępna pod: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie
ul. Jagiellońska 32, 70-382 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
Okres związania ofertą: 60 dni
Kody CPV
79311200-9 Usługi przeprowadzania badań ankietowych
79315000-5 Usługi badań społecznych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
KPP ZGIERZ EU-Consult sp. z o.o.
Gdańsk
2015-10-09 67 650,00