„REALIZACJA ZADAŃ ZWIĄZANYCH Z BIEŻĄCYM UTRZYMANIEM OZNAKOWANIA PIONOWEGO, POZIOMEGO I URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO NA TERENIE GMINY DĄBROWA GÓRNICZA”
Opis przedmiotu przetargu: Postępowanie o udzielenie zamówienia o wartości poniżej 221 000 euro. I. Zakres prac Zakres prac i obowiązków związanych z należytym wykonaniem przez Wykonawcę przedmiotu umowy obejmuje utrzymanie w należytym stanie technicznym oznakowania pionowego i poziomego, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza polegające na wykonaniu lub montażu oznakowania i urządzeń brd w miejscach wskazanych przez Zamawiającego, a w szczególności: 1. Utrzymanie oznakowania pionowego obejmujące: a) ustawianie słupków lub konstrukcji do znaków drogowych, b) przymocowanie tablic znaków drogowych, tablic z informacją uliczną i tabliczek referencyjnych, c) demontaż uszkodzonego, zniszczonego lub zbędnego oznakowania, d) umieszczenie tablic i innych urządzeń z zakresu informacji miejskiej. 2. Utrzymanie oznakowania poziomego obejmujące: a) malowanie linii segregacyjnych i krawędziowych ciągłych, b) malowanie linii segregacyjnych i krawędziowych przerywanych, c) malowanie linii na przejściach dla pieszych, d) malowanie strzałek i innych symboli, e) malowanie powierzchni wyłączonych z ruchu. 3. Utrzymanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego obejmujące montaż nowych elementów: a) urządzeń zabezpieczających ruch pieszych i rowerzystów: - balustrad i poręczy, - barieroporęczy, - ogrodzeń segmentowych lub łańcuchowych, - słupków blokujących. b) barier sprężystych, - montaż progów podrzutowych, - montaż progów zwalniających: -- listwowych, -- płytowych, -- wyspowych. c) punktowych elementów odblaskowych — „kocie oczka", d) wysepek i azyli dla pieszych, e) znaków poziomych z tworzywa termoplastycznego, f) drogowych barier ochronnych: - skrajnych, - dzielących, - osłonowych. g) luster drogowych, h) osłon przeciwolśnieniowych, i) znaków wskazujących pikietaż drogi, j) tablic kierujących, k) słupków przeszkodowych, l) wykonywanie urządzeń wpływających na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. 4. Utrzymanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego stosowanych przy robotach prowadzonych w pasie drogowym obejmujące: a) montaż zapór drogowych, b) montaż tablic kierujących, c) montaż tablic uchylnych z elementami odblaskowymi, d) montaż separatorów ruchu, e) wykonywanie urządzeń wpływających na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. 5. Sporządzanie projektów organizacji ruchu: a) stałej b) czasowej. 6. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: a) czyszczenia oznakowania pionowego, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ekranów akustycznych w ramach potrzeb, jednak nie mniej niż dwa razy w roku, b) prowadzenia magazynu zdemontowanego oznakowania drogowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dla wszelkich zdemontowanych elementów powołana zostanie komisja przez Zamawiającego w skład której będą wchodzić 2 osoby ze strony Zamawiającego i 1 osoba ze strony Wykonawcy, która zakwalifikuje te urządzenia do powtórnego zamontowania. c) utylizacji zdemontowanego oznakowania drogowego (po zakwalifikowaniu przez Zamawiającego) oraz dokonanie rozliczeń z Zamawiającym za uzyskane z tego tytułu dochody zgodnie z Poleceniem Służbowym NR WAP.II-0158-B-15/08 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 30.05.2008r. ws. odzysku elementów budowlanych drogowych w aspekcie ich wykorzystania do celów czynów społecznych oraz do realizacji niektórych inwestycji. II. Akty prawne stanowiące podstawę realizacji zamówienia: 1. Zamówienie winno być realizowane zgodnie z: a) Ustawą z dnia 20 czerwca 1999 Prawo o ruchu drogowym (t.j.Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.) b) Ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 2222 z późn. zm.) c) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywaniu nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz. U. z 2017r., Poz.784) d) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 03 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003. Nr 220 poz. 2181 z późn. zm.) e) Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. 2017 poz. 1332 z późn. zm.) III. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej Wykonawcy powinni zapewnić ciągłość ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/00) lub dla walut obcych na sumę gwarancyjną w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. IV. Gwarancja i rękojmia 1. Na przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli gwarancji jakości, na okres zgodny z deklaracją ofertową, licząc od daty podpisania protokołu odbioru przedmiotu zlecenia. 2. Wykonawca udzieli rękojmi za wady na okres zgodny z okresem trwania gwarancji jakości. V. Rozwiązania równoważne 1) Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny. 2) W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. 3) Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 5) Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert. VI. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego zatrudnione były na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 108 z późn. zm.). W szczególności dotyczy to czynności wykonywanych przez kierowców, operatorów sprzętu i osób wykonujących prace fizyczne. VII. Personel obcojęzyczny W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, wykonawca zapewni ciągłą możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w języku polskim.
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 500282307-N-2018 z dnia 26-11-2018 r. Gmina Dąbrowa Górnicza: „REALIZACJA ZADAŃ ZWIĄZANYCH Z BIEŻĄCYM UTRZYMANIEM OZNAKOWANIA PIONOWEGO, POZIOMEGO I URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO NA TERENIE GMINY DĄBROWA GÓRNICZA” OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak Numer ogłoszenia: 610554-N-2018 Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dąbrowa Górnicza, Krajowy numer identyfikacyjny 27625531200000, ul. ul. Graniczna 21, 41300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 322 956 700, e-mail zamowienia_publiczne@dabrowa-gornicza.pl, faks 32 2625032, 2956700. Adres strony internetowej (url): www.bip.dabrowa-gornicza.pl I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „REALIZACJA ZADAŃ ZWIĄZANYCH Z BIEŻĄCYM UTRZYMANIEM OZNAKOWANIA PIONOWEGO, POZIOMEGO I URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO NA TERENIE GMINY DĄBROWA GÓRNICZA” Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP.WKD.271.4.72.2018 II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Postępowanie o udzielenie zamówienia o wartości poniżej 221 000 euro. I. Zakres prac Zakres prac i obowiązków związanych z należytym wykonaniem przez Wykonawcę przedmiotu umowy obejmuje utrzymanie w należytym stanie technicznym oznakowania pionowego i poziomego, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza polegające na wykonaniu lub montażu oznakowania i urządzeń brd w miejscach wskazanych przez Zamawiającego, a w szczególności: 1. Utrzymanie oznakowania pionowego obejmujące: a) ustawianie słupków lub konstrukcji do znaków drogowych, b) przymocowanie tablic znaków drogowych, tablic z informacją uliczną i tabliczek referencyjnych, c) demontaż uszkodzonego, zniszczonego lub zbędnego oznakowania, d) umieszczenie tablic i innych urządzeń z zakresu informacji miejskiej. 2. Utrzymanie oznakowania poziomego obejmujące: a) malowanie linii segregacyjnych i krawędziowych ciągłych, b) malowanie linii segregacyjnych i krawędziowych przerywanych, c) malowanie linii na przejściach dla pieszych, d) malowanie strzałek i innych symboli, e) malowanie powierzchni wyłączonych z ruchu. 3. Utrzymanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego obejmujące montaż nowych elementów: a) urządzeń zabezpieczających ruch pieszych i rowerzystów: - balustrad i poręczy, - barieroporęczy, - ogrodzeń segmentowych lub łańcuchowych, - słupków blokujących. b) barier sprężystych, - montaż progów podrzutowych, - montaż progów zwalniających: -- listwowych, -- płytowych, -- wyspowych. c) punktowych elementów odblaskowych — „kocie oczka", d) wysepek i azyli dla pieszych, e) znaków poziomych z tworzywa termoplastycznego, f) drogowych barier ochronnych: - skrajnych, - dzielących, - osłonowych. g) luster drogowych, h) osłon przeciwolśnieniowych, i) znaków wskazujących pikietaż drogi, j) tablic kierujących, k) słupków przeszkodowych, l) wykonywanie urządzeń wpływających na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. 4. Utrzymanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego stosowanych przy robotach prowadzonych w pasie drogowym obejmujące: a) montaż zapór drogowych, b) montaż tablic kierujących, c) montaż tablic uchylnych z elementami odblaskowymi, d) montaż separatorów ruchu, e) wykonywanie urządzeń wpływających na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. 5. Sporządzanie projektów organizacji ruchu: a) stałej b) czasowej. 6. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: a) czyszczenia oznakowania pionowego, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ekranów akustycznych w ramach potrzeb, jednak nie mniej niż dwa razy w roku, b) prowadzenia magazynu zdemontowanego oznakowania drogowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dla wszelkich zdemontowanych elementów powołana zostanie komisja przez Zamawiającego w skład której będą wchodzić 2 osoby ze strony Zamawiającego i 1 osoba ze strony Wykonawcy, która zakwalifikuje te urządzenia do powtórnego zamontowania. c) utylizacji zdemontowanego oznakowania drogowego (po zakwalifikowaniu przez Zamawiającego) oraz dokonanie rozliczeń z Zamawiającym za uzyskane z tego tytułu dochody zgodnie z Poleceniem Służbowym NR WAP.II-0158-B-15/08 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 30.05.2008r. ws. odzysku elementów budowlanych drogowych w aspekcie ich wykorzystania do celów czynów społecznych oraz do realizacji niektórych inwestycji. II. Akty prawne stanowiące podstawę realizacji zamówienia: 1. Zamówienie winno być realizowane zgodnie z: a) Ustawą z dnia 20 czerwca 1999 Prawo o ruchu drogowym (t.j.Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.) b) Ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 2222 z późn. zm.) c) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywaniu nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz. U. z 2017r., Poz.784) d) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 03 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003. Nr 220 poz. 2181 z późn. zm.) e) Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. 2017 poz. 1332 z późn. zm.) III. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej Wykonawcy powinni zapewnić ciągłość ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/00) lub dla walut obcych na sumę gwarancyjną w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. IV. Gwarancja i rękojmia 1. Na przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli gwarancji jakości, na okres zgodny z deklaracją ofertową, licząc od daty podpisania protokołu odbioru przedmiotu zlecenia. 2. Wykonawca udzieli rękojmi za wady na okres zgodny z okresem trwania gwarancji jakości. V. Rozwiązania równoważne 1) Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny. 2) W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. 3) Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 5) Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert. VI. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego zatrudnione były na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 108 z późn. zm.). W szczególności dotyczy to czynności wykonywanych przez kierowców, operatorów sprzętu i osób wykonujących prace fizyczne. VII. Personel obcojęzyczny W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, wykonawca zapewni ciągłą możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w języku polskim. II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 50230000-6 Dodatkowe kody CPV: 45111000-8, 45233221-4, 71320000-7 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Przetarg nieograniczony III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 610554-N-2018 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | ZP.WKD.271.4.72.2018 |
Data publikacji zamówienia: | 2018-09-04 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 12 miesięcy |
Wadium: | 25000 ZŁ |
Szacowana wartość* | 833 333 PLN - 1 250 000 PLN |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 56% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.dabrowa-gornicza.pl |
Informacja dostępna pod: | www.bip.dabrowa-gornicza.pl |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
45111000-8 | Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne | |
45233221-4 | Malowanie nawierzchi | |
50230000-6 | Usługi w zakresie napraw i konserwacji i podobne usługi osprzętu dróg i innego sprzętu | |
71320000-7 | Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
„REALIZACJA ZADAŃ ZWIĄZANYCH Z BIEŻĄCYM UTRZYMANIEM OZNAKOWANIA PIONOWEGO, POZIOMEGO I URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO NA TERENIE GMINY DĄBROWA GÓRNICZA” | Przedsiębiorstwo Miejskie MZUM.PL S.A. Dąbrowa Górnicza | 2018-10-24 | 2 170 868,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2018-10-24 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 50230000 45111000 45233221 71320000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 2 170 868,00 zł Minimalna złożona oferta: 2 170 868,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 2 170 868,00 zł Maksymalna złożona oferta: 2 455 028,00 zł |